Turnigy Slowflyer FPV

Omdat het kan.

Had mini vliegtuigje tijd terug al gekocht, en had nog 1,2Ghz camera liggen. Na de crash van mijn FPV TwinStar (lipo boem) vorige week heb ik me verveeld met als resultaat:

25062010002small.jpg

De standaard 120mAh 2s lipo hield het hiermee niet bepaald lang vol, dus 500mAh 2s lipo erin gestoken.

Hoewel het voor stabiel FPV vliegen bijna windkracht -1 moet zijn, is het best leuk om heel langzaam heel laag over de grond te vliegen.

De camera had een regulator in de stekker ingebouwd zitten die voor 5 volt zorgt, deze eraf gehaald en direct op de RC ontvanger aangesloten, die levert immers ook 5 volt, het zender gedeelte van de camera heeft echter minstends 7,6volt nodig om te werken, dus dat hang direct aan de 2s lipo.

Gebruikte onderdelen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy super-light Slowflyer w/ Lipo & BL Outrunner Plug-n-Fly (DE Warehouse)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 500mAh 2S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)
NEW WIRELESS TINY CCTV SECURITY CAMERA HIDDEN SPYCAM UK - eBay, CCTV Security Cameras, Security Equipment, Consumer Electronics. (Eindtijd 13-jul-10 16:39:45 CEST)

Moet alleen nog lens hebben met iets grotere hoek.

Laatst bewerkt:
Net de maiden flight FPV gemaakt met dit ding.
Enorm stabiel met een 500mah lipo eronder. Half uur aan een stuk door gevlogen om de 2s lipo op 7v te krijgen.
Bereik camera valt tegen, heb dus in een straal van 50 meter rondjes staan vliegen ;)

Super Baggus!

Ikben benieuwd naar een filmpje:)...

Thnx, maar probleem is momenteel dat het bereik van het camera'tje maar 20-50 meter is.
Ben nog op zoek naar iets lichts met meer bereik.
Bijvoorbeeld CCD killer (of iets wat erop lijkt) met 10-40mW zender, als iemand zoiets heeft liggen ben ik wel bereid het voor een prikkie over te nemen. :)

Van een half uur vliegen op 500mah 2s was ik meer onder de indruk :P

Back