Turnigy ubec

Hallo,

Ik zit met een probleempje

Ik heb deze ubec die ik zou moeten aansluiten
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC for Lipoly

Nu zit ik te twijfelen of ik die met een aparte batterij moet aansluiten of ik die mee op de vlieg accu zet?
En als ik voor een aparte batterij ga dan moet ik minstens een 3cel nemen zeker? En hoeveel mah moet die dan minstens hebben?

Dit is mijn setup voor een HK600GT
HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-631MG Super Fast Servo (Metal Gear) 5.0kg / .10sec / 46g
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 150A OPTO 2-6S Brushless ESC
HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-661DMG+HS Super Fast Digital Servo (MG) 6.4kg / .08sec / 46.5g
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 600H Heli Motor 1100kv (600 class)

Of als ik een extra batterij neem gaat het gewicht dan teveel omhoog?

Misschien kan ik beter voor deze ubec kiezen
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly
Die kan op 2cellen werken.... minder gewicht.

Bedankt om mij op weg te helpen. :thumbsup:

Groeten,
Erik

als je de HV ubec gaat gebruiken met flybar setup 6s, kun je de bec bij de esc bedrading op solderen + - . dan heb je dus ook geen extra lipo nodig! scheelt gewicht.

Voor een flybarless setup zou ik de 8-15a ubec gebruiken. de HV komt hiermee net te kort.

wel moet ik zeggen dat bij de HV ubec de voltage drops extremer zijn dan bij de 8-15 ubec. deze is dan ook een stuk betrouwbaarder.

neem hier geen risico's.. zonde van je dure setup :)

Nee is geen flybarless systeem... de gewone paddles zitten er nog op.

Dus ik kan beter voor de 8-15 ubec gaan?

Momenteel heb ik bullet connectors gesoldeerd op mijn esc, ik had het al eens geprobeerd maar ik krijg daar geen draadje meer tussen.

Stel dat ik deze mee wil solderen hoe pak ik dat het beste aan dan?
Of gebruik ik dan beter andere connectors die meer 'open' zijn en met een krimpkous erover? Of bestaan er nog andere trukjes om dit meet gesoldeerd te krijgen?

En welke batterij kan ik best nemen indien ik voor een aparte batterij ga... iemand een tip!

Je kan een stukje vrijmaken vlak boven de connector in de kabel en vlak aan solderen. Wel zorgen dat de hoofddraad goed doorgesoldeerd is en niet te heet!!!
Daarna kun je er een stukje krimp om heen schuiven. Als batterij kun je er een 2s lipo op zetten.

Back