turnigy van hobbyking

Hallo mede forumleden

Ik ben op zoek naar een nieuwe lipo accu nu heb ik er een gezien op hobbyking en wel de turnigy 5000mah 3s wat zijn jullie ervaringen met dit merk.

Hobbyking is een online winkel net als alle andere en turnigy is een huismerk wat zij voeren.
5000maH 3S is maar 1 type van de vele types die zij leveren.
Of dit type geschikt is hangt af van waar hij in gebruikt gaat worden.
Als je het stroom verbruik werkspanning en toepassing op geeft dan kunnen we je adviseren.;)

Laatst bewerkt:
Hij komt in een axial yeti er hangt een 3150 kv 4 polige motor in de esc kan tot 3s ze geven geen ampere aan kan dit zo niet vinden.toepassing is off road

Het aantal amperes dat op de regelaar staat is ook een indicatie.
Er zijn diverse types maar in het algemeen zou ik er een zo groot mogelijke lipo voor nemen maar hij moet er wel in passen.
C rate minimaal 25C maar 40C of hoger is aan te raden.
Verder kan je kiezen tussen hard en softcase lipos.
Of je 2s of 3s kiest is een persoonlijke keuze en hangt ook af van waar je er mee rijdt.
Beetje algemeen verhaal dus misschien reageren er nog mensen die er zelf mee rijden.;)

Het aantal amperes dat op de regelaar staat is ook een indicatie.
Er zijn diverse types maar in het algemeen zou ik er een zo groot mogelijke lipo voor nemen maar hij moet er wel in passen.
C rate minimaal 25C maar 40C of hoger is aan te raden.
Verder kan je kiezen tussen hard en softcase lipos.
Of je 2s of 3s kiest is een persoonlijke keuze en hangt ook af van waar je er mee rijdt.
Beetje algemeen verhaal dus misschien reageren er nog mensen die er zelf mee rijden.;)
Oké bedankt voor je uitleg maar hoe is de kwaliteit van dit merk lipo.

Laatst bewerkt:
Prima! ik doe er al jaren mee!

Het verschil in merk/kwaliteit liposuctie weet ik niet. Van de lipo's weet ik het wel.

Ik merk geen verschil tussen RCplus en Turnigy kwa prestaties of kwalitiet. Ook 3S 5000 mAh 30-40c

Prima! ik doe er al jaren mee!

Het verschil in merk/kwaliteit liposuctie weet ik niet. Van de lipo's weet ik het wel.

Ik merk geen verschil tussen RCplus en Turnigy kwa prestaties of kwalitiet. Ook 3S 5000 mAh 30-40c
Hallo

Ja de autocorect aan staan maar kwaliteit is dus goed scheel namelijk nog al met de prijzen hier voor een vergelijkbare lipo.

Ik haal niks anders meer inderdaad.

Wel een oplettertje: De meeste worden met andere connectoren geleverd. Dus of een zakje juiste connectoren bestellen en solderen, of iets van verloopjes.
En zorg ervoor dat je het uit de europian warehouse besteld. Dan heb je ze de volgende dag in huis meestal.

Ik haal niks anders meer inderdaad.

Wel een oplettertje: De meeste worden met andere connectoren geleverd. Dus of een zakje juiste connectoren bestellen en solderen, of iets van verloopjes.
En zorg ervoor dat je het uit de europian warehouse besteld. Dan heb je ze de volgende dag in huis meestal.
Ja idd die hebben ze hier ook maar zijn ze niet met dean stekkers dan.

Kleine tip, Castle raad minimaal 40C aan voor hun auto ESC's.
Kost niet zo heel veel meer, en het kan nooit kwaad.
Hobbykings LiPo's komen niet zo vaak met Deans, maar dat is vrij eenvoudig te solderen.
In het electronica gedeelte van het forum staan veel tips over solderen, Squirrelod en Innov8tive designs hebben ook goede video's over solderen als u het nog niet kan.

Oké
Kleine tip, Castle raad minimaal 40C aan voor hun auto ESC's.
Kost niet zo heel veel meer, en het kan nooit kwaad.
Hobbykings LiPo's komen niet zo vaak met Deans, maar dat is vrij eenvoudig te solderen.
In het electronica gedeelte van het forum staan veel tips over solderen, Squirrelod en Innov8tive designs hebben ook goede video's over solderen als u het nog niet kan.
heel erg bedankt voor je tips

In theorie kan je sneller gaan, al zal het maar een paar kilometer per uur zijn.
Maar hogere C accu's kunnen de stroom makkelijker geven, ik denk dat ze het daarom aanraden.

De C-waarde geeft aan hoe zwaar de accu belast mag worden. Hier moet je alleen heel goed opletten want accu's met een hoge C-waarde kunnen vaak alleen voor een paar seconden zo zwaar belast worden. Maar het mag duidelijk zijn dat je met je C-waarde niet te krap dicht bij de specs van je motor/ESC combo moet zitten want dan zoek je ook de limieten van de accu op met veelal een aantasting van de levensduur.

Maar wat voor type lipo in 3s kan ik dan het beste nemen mijn esc is 100amp en mijn motor is een vanguard 3150kv brushless en 4polig.en de esc is ook van vanguard het de ae3

Back