Turnigy Watt meter and Power Analyzer

RCEFlyer

In Memoriam
Hoi,

is er al iemand die onderstaand apparaatje gebruikt ?

T-wattmeter.jpg

Linkje naar product staat hier, klikkerdeklik.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en of het ding bevalt. Verder ben ik nieuwsgierig of je 'm een beetje kan vergelijken met een Watts up meter. Het ding is namelijk de helft goedkoper :yes: :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Dit is dezelfde als de Watts Up alleen ontbreekt de JST-BEC aansluiting op de uitgaande kant en is de maximale stroom 130A (bij 65A wordt de Watts Up ook behoorlijk warm en die zou tot 100A moeten kunnen :?). Voor het geld is het een perfect apparaatje om toch behoorlijk nauwkeurig de spanning, stroom, opgenomen vermogen, piek vermogen en totaal energieverbruik te bepalen. Aanrader!!! :yes:

Hoi,

nog even een vraagje, kan nog geen handleiding vinden en uit de summiere info op de Hobbycity site wordt ik ook niet echt wijzer.

Dit ding heeft geen logfunctie volgens mij ? Je moet alles statisch meten neem ik aan ?

Nu las ik ergens bij een Watts Up meter dat ie wel een soort hold-functie heeft. M.a.w. zo lang de stroom niet wordt onderbroken houdt ie de hoogst gemeten waardes vast, klopt dit ???

Grtz,
Menno

Hoi Emil,

gebruik jij deze of de originele Watts Up ?

Je kan neem ik aan geen data uitlezen met je PC ?

Grtz,
Menno

Ik heb even de reply's gelezen, en de discussie op HK.
Heb geen ervaring met het geval. Maar lijkt me wel degelijk een leuk hebbedingetje!

hij zou een 30 amper meer moeten aan kunnen en kost minder dan het vorig model ??
en daar was ik al tevreden over
ps als je waarden gemeten hebt onthoud hij dit zolang je de batterij er aan blijft zit
gaat de batterij er af word ie gereset en kan je opnieuw gaan meten

Hoi,

dank voor jullie reacties allemaal :)

Ben weer wat wijzer geworden en ik denk dat ik weet wat de Sint dit jaar komt brengen :mrgreen:

Grtz,
Menno

Dus als ik het goed begrijp is de Turnigy variant een goedkope uitvoering van de RC-Electronics watt-meter met nagenoeg dezelfde functionaliteit.

Toch?

Wouter,
Heb deze Turnigy Watt meter inmiddels in gebruik. Bevalt goed, is nauwkeuriger dan de oude Tunigy Watt Meter (vierkante blauwe), en de diverse waardes die hij weergeeft zijn erg handig.
Spanning, Stroom en Vermogen staan permanent in beeld.
Verbruikte capaciteit Ah, Verbruikte Wh, Minimum spanning, Maximum stroom, en maximum Watts verschijnen om en om linksonder in beeld (hele cyclus duurt zo'n 10seconden).
Apparaatje is trouwens ook lekker compact, ideaal om mee te nemen als je iets op het veld wilt testen.

De handleiding geeft trouwens aan dat de 130A piek is, continu mag er maximaal 65A lopen.

Groet,
Gerben

En de gegevens blijven zichtbaar zolang de batterij is aangesloten (voor on-flight waarden)?

Inderdaad, waardes blijven staan zolang de accu aangesloten is.

De Watt Meter weegt met een setje goudcontacten 92gram, zonder behuizing 72 gram.
Voor de kleinere kisten wellicht wat zwaar om mee te nemen, voor wat grotere kisten goed te doen.

Groet,
Gerben

Hoi,

grappig detail: wekenlang heeft hobbycity gemeld dat dit ding uit productie werd genomen en verwezen naar een (totaal niet vergelijkbaar) ander apparaatje ...

Nu zijn ze weer volop op voorraad :)

Grtz,
Menno

en alweer op... :(
4 dagen geleden nog ruim 300 st. op voorraad en nu alweer uitverkocht.

Wouter,

Als je het apparaatje eens in real life wilt zien, kun je altijd even komen kijken.
Ik woon in R'dam, vlakbij de A15, afslag charlois.

Groet,
Gerben

Dank voor de aanbieding, maar ik ga hem sowieso bestellen.
Ik hoop dat ze snel weer op vooraad zijn.

Interessant

Ik heb de oude blauwe versie en ben er minder tevreden over, de amperes kloppen maar het voltage geeft 20% te weinig aan!
Dus ik gebruik hem nu naast een losse voltmeter.
Terugsturen kan natuurlijk wel maar kost bijna net zoveel als het hele ding....
Mischien toch deze maar kopen.

Groeten Willem

willem, mocht je enigzins elektronica ervaring hebben en is de print niet ingegoten kan je dit vaak nog wel corrigeren. hoe dat hangt van het ontwerp af.

Willem,
Ik heb die oude ook, met draaiknopje bovenop. Bij mij geeft de spanning 5% teveel aan.

Overigens past hij net in een envelop (max 3.2cm), als je het draaiknopje eraf haalt.
Het verzenden kost dan 5.70euro.
(de eerste die ik kreeg had een slecht display en is retour gegaan)

Groet,
Gerben

Back