turnigy zender

net bij hobbyking een 9 kanaals turnigy zender besteld, meningen zijn verdeeld, maar ik heb toch wat goede reviews gelezen, ik wil het eens proberen, zijn er hier meer mensen met zo'n apparaat ?

ik heb hem! Top ding voor mijn doel. ik wil geen zieke multicopters vliegen ofzo. momenteel 4 vliegtuig op geprogrammeerd en hij werkt gewoon top. de opties die je hebt met instellen zijn leuk, uitdagend om mee te werken, dat wel. vorige zender was een dx5e dus naar een computerzender is sowieso wel een stapje. Succes! ik ben benieuwd naar je bevindingen

Yep, ik heb er een, en een DX6i. De spectrum heb ik voor de Mcpx, en de rest vlieg ik met de Turnigy 9X perfecte Tx (voor dat geld)

:D

Yep, ik heb er een, en een DX6i. De spectrum heb ik voor de Mcpx, en de rest vlieg ik met de Turnigy 9X perfecte Tx (voor dat geld)

:D

Dat vind ik wel een héél eerlijke (en verwonderende) reactie :mrgreen: zéker gezien de uiterst lovende reacties over de DX6i.

(Is de Spektrum DX6i nu wél, of niet meer dan de Turnigy 9X aan te raden ? ? ?
aangezien jij ze allebei hebt ;) )

Groet,
Robbie

spectrum is zowiezo meer gangbaar, daardoor makkelijker aan hulp/info te komen, plus een duitse "fabrikant" met support. dat kan bij een china bedrijf wel eens lastig zijn, het ene bedrijf is het andere niet, zeker in china.
zou me trouwens niet verbazen als spektrum ook de boel in china laat produceren, net zoals zo veel tegenwoordig, het staat of valt een beetje met wie de touwtjes in handen heeft, als dat een geschikte europeaan is, komt het over het algemeen best goed in china.

Inderdaad; mijn 'Japanse' Minolta X700S spiegelreflexcamera is "made in China", en hoewel al vele jaartjes oud echt nog 'Japanse kwaliteit'....

Inderdaad als de kwaliteitscontrole maar goed is...

@Marzon:
Jij hebt de Turnigy besteld. Was het geen backorder? (En zo ja hoe lang gaat levering nog duren dan?)

Groet,
Robbie

ja backorder... plus feest MAAAAND !!!! in china... dus eh, ik verwacht hem niet voor half februari zowiezo

maar is eigenlijk niet heel erg, voor de prijs moet je geduld hebben, als het snel moet kun je beter hier een andere kopen voor meer geld. mijn originele e-sky 35Mhz zender doet het nog prima, dus ik zing het wel uit tot i binnen komt.

ik had al een 2e hands futaba gekocht, maar die bleek weer niet een heli 3 modus te hebben (te oud type ff7)

mij hebben ze een kunstje geflikt, opeens verscheen er op de webshop +10 mode 1 in stock in DE warehouse, dus ik naar de service chat, en gevraagd of dat zin had, voor ik het wist was mijn hele order met de backorder erin gecancelled !, dus ik maak een nieuwe aan vanuit duitsland, vervolgens bleek dat ik de verzendkosten opnieuw moest betalen want dat kan niet uit je bonus punten ('n eerdere betaling INCLUSIEF verzendkosten was omgezet in bonus punten), dat hadden ze me op z'n minst wel even mogen vertellen.
maar die paypal betaling voor de verzendkosten duurt een paar dagen vanaf m'n bankrekening, en intussen staat die zender niet gereserveerd, dus ik vraag nog of ze hem alvast kunnen reserveren, het wacht toch alleen op de verzendkosten, nee dat kan niet.., ik raakte licht geiriteerd ondertussen, en dat vond de helpdesk reden genoeg om mij maar zonder pardon uit de chat te flikkeren !
de dag erop ik dubbelcheck de bestelling, is de hele zender van DE warehouse compleet verdwenen !
mijn angst werd waarheid, uit de backorderlist voor de international, en de DE ging er ook nooit komen... nou het vloekwoordenboek kan een paar woorden toevoegen kan ik je melden !
ik ben weer naar de chat gegaan, en heb de hele handel laten cancellen en refund laten doen. ik ben dr een beetje klaar mee nu.. bestel dat ding wel ergens anders tzt

ik zit intussen te kloten met een futaba 1024H (T9vph)
ondanks heli 3 mode (HR3) gaat het in de mixers nog niet zoals het hoort :-(

Dat vind ik wel een héél eerlijke (en verwonderende) reactie :mrgreen: zéker gezien de uiterst lovende reacties over de DX6i.

(Is de Spektrum DX6i nu wél, of niet meer dan de Turnigy 9X aan te raden ? ? ?
aangezien jij ze allebei hebt ;) )

Groet,
Robbie

Beetje late reactie,.. ;)

De DX6i, is natuurlijk een ideale heli zender met z'n 6 kanalen. Bovendien is het een kwaliteits zender.

De 9X heeft 8 (9) kanalen, en de mogelijkheid om modules, bijv. van Frsky uit te wisselen. Er zijn veel goede reviews over te vinden, hij is goedkoop, en makkelijk te modden, kwa hardware en software.

Ik ben dol op de 9X. :D

De Turnigy 9X is uit het DE warehouse gehaald, omdat er een Duitse versie met een andere naam in Duitsland op de markt is,.. Ik kan hem FF niet meer vinden, maar er is een draadje over op het HK forum.

Omdat ik ook wel benieuwd was naar deze zender (en het bedrag dusdanig laag dat dit 'de gok' wel waard is), én de zender continu in backorder staat, heb ik mij aangemeld (e-mail notificatie).

Nou, al 3 (!) keer melding gekregen (krijg je dan midden in de nacht ;) ) dat het weer voorradig was, maar nee hoor...
Zou het dan zo snel weer uitverkocht zijn ??

Groet,
Robbie

ja de inkomende zenders zijn onvoldoende om alle backorders af te werken.. schiet niet op daar..

maar eh, leaderhobby.com verkoopt m ook, en die verwachten volgende week weer in stock te hebben, beste bestel je een mode1 versie, die heb je het snelste, en je kunt m toch omzetten

Omdat ik ook wel benieuwd was naar deze zender (en het bedrag dusdanig laag dat dit 'de gok' wel waard is), én de zender continu in backorder staat, heb ik mij aangemeld (e-mail notificatie).

Nou, al 3 (!) keer melding gekregen (krijg je dan midden in de nacht ;) ) dat het weer voorradig was, maar nee hoor...
Zou het dan zo snel weer uitverkocht zijn ??

Groet,
Robbie

Ja, er is een lange wachtlijst. Je moet bestellen, en wachten. Ik had hem binnen 2 maanden. -300 is een normale backorder, je kan het niet meer zien, voorheen wel.

Bestellen en wachten, hij komt vanzelf wel. ;)

Mss is dit een optie.
Kijk hier eens naar de Flysky TH9XB zenders, zijn identiek aan de turnigy's.

SBUS610e S-BUS610e 6CH MICROLITE DSM2 DSMX Receiver Compatible JR Spektum Artikel im rcmodelpart Shop bei eBay!

Denk als je even goed shopt, de kosten vrijwel om het even zijn.

Heb deze nu zelf al ruim een jaar probleemloos in gebruik.

Heb de zendmodule ondertussen, voor een paar tientjes, vervangen in een frsky telemetry module.

DJT-2.4GHz Two Way Series-Two Way Transmit-Product Show-Products-FrSky Electronic Co.,Ltd

Geeft me de mogelijkheid om o.a. de accu status tijdens de vlucht realtime in de gaten te houden.

Ik heb hem wel kunnen bemachtiggen uit Duitsland,zogenaamd uit Hongarije en voor Duitsland niet beschikbaar.
Was denk ik een van de weinigen die hem te pakken had.
Want na een uurtje was de zenderset helemaal al niet meer te vinden op de DE warehouse.
Het is echt een prachtig ding en heb er meteen een blauw achtergrond verlichting set ingebouwd.
Alles wat te bedenken is zit er op en dat voor 65 Euro inclusief de verzendkosten uit Duitsland.
Ik heb net een twister 3d storm heli gekocht en hier de ontvanger ingebouwd .
Ontvanger is wel heel groot en past ook alleen onder de heli,misschien dat ik de ontvangercase verwijder.
Verder bevalt de zender prima al heb ik nog geen lange afstand gevlogen.
Ik zou de zender zeker aanbevelen zeker voor de belachelijk lage prijs.
Gr,Alex

Back