Turnigymotor

Flyer

In Memoriam
Op mijn Sebart Angel 30 E staat een electromotor van Turnigy de NTM Prop Drive 35-42 Series 1000KV / 700W met een electroprop van 14/7.
Toen ik tijdens het testen voor de eerste keer niet vliegend full power gaf brak de as.

Heb ik iets fout gedaan of is het een kwestie van kwaliteit? Misschien had ik het niet zo moeten doen, full power met propeller en vasthouden.

Laatst bewerkt:
Wij hebben toen we nog turnigy motoren gebruikte de assen bij voorbaad vervangen door verenstaal assen , breken nooit meer.
gr, john.

Logischerwijs komt er in de lucht meer kracht op te staan..

Dus dat ie breekt terwijl je de prop wat tegenhoud zou niet mogen

Balanceer je prop ook eens. Trilling maakt méér kapot dan je lief is ;) .

Prop niet gebalanceerd , chinees staal , 700 watt bij 4 mm as met de inkeping er in voor de clip.

Dat alles bij elkaar laat de as breken Frank . :o

Mvg Johan

Hoi Johan,

;) Prop wel gebalanceerd, is Chinees staal inderdaad, misschien wel te veel gehard. 700 watt bij een 4mm as is misschien te zwak, ook met het oog op de insteking te scherp voor de borgring, daar is ie namelijk gebroken . Ik heb bij de leverancier een klacht ingediend (met foto) is nu in behandeling.

Groet Frank

Prop niet gebalanceerd , chinees staal , 700 watt bij 4 mm as met de inkeping er in voor de clip.

Dat alles bij elkaar laat de as breken Frank . :o

Mvg Johan

probeer eens een as van een hacker die net zo groot is en draai die om dat het gleufje aan de andere kant zit dan gaat het vast beter.
ik heb een dymond al3548 die ik vloog op een 13x6.5 en dat was ook een tikje en de as brak maar daar zit nu een titanium op 8) heb je kennissen die bij een staalwinkel werken? die willen vast wel een asje draaien.

groeten robert

Die heb je ook helemaal niet nodig . :D

Gebruik je de as kant houd de prop hem vast .
Gebruik je de andere kant zet je een stelring op de as vast .

Die moet je zo wie zo gebruiken .
De borgclip is niet sterk genoeg om hem dan vast te houden.

Mvg Johan

Back