Tussentijden van brandstof wagens

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Oregon, 12 aug 2003.

  1. Oregon

    Oregon Guest

    Hey !
    ik ben hier een nieuwelingetje , maar deze vraag heb ik nog nergens gevonden
    en deze vraag luidt :
    Hoelang / hoeveel keer mag je het tankje na elkaar vullen ( en dus ook mee rijden) zodat de motor zeker niet TE warm wordt of zodat er geen brokken vallen :)

    en na hoeveel tijd is die motor ongeveer terug op z'n normale temperatuur dan?
    dank !
     
  2. BlackFox

    BlackFox Guest

    die hebben we wel al eens gesteld, maar ik vindt de link op het moment niet.
    Je moet gewoon eens regelmatig de temp van de motor controlere en als die nie te hoog is kan je gerust verder rijden.Het afkoelen duurt meestal hooguit 10min.
     
  3. Ik rijd hooguit 2 tankjes achter elkaar leeg.
    Dus tijdens dat de motor loopt gewoon ff bijvullen en weer gaan met die banaan!

    Wel af en toe even laten afkoelen.
    Je kunt ook ff met spuug testen of de motor niet te warm is.
    Mocht het binnen een seconde verdampen dan is je motor zeker te warm, mocht het tussen de 3-6 seconden verdampen, dan zit je op normale temperatuur.
     
  4. P@trick

    P@trick Guest

    het legt er echt aan.
    het is motor afhankelijk en weer afhankelijk is het -4 denk ik wel dat je 10 tankjes achter elkaar kan rijden.

    is het +30 jah dan rijd je 1 of 2 tankjes kijk zelf wat voor jouw werkt ik kan gemiddeld 4tankjes leeg rijdenzonder overhitting dan duurd het 10sec voor mijn spuug verdampt
     
  5. LouD

    LouD Guest

    Gewoon zorgen dat hij niet te warm word. Dat wat Kapitein Koek zei met dat spugen is echt een goede manier, maar je kan ook een klein thermometertje kopen :) Je hebt ze speciaal hier voor :D

    Ik ben nog altijd op zoek naar eentje die de temperatuur meet door er met een klein laserstraaltje op te richten. Ze gebruiken er zo eentje in de films van trilordy.com
     
  6. Een hittezoeker?
    Moet je eens probeer met een infaroodzoeker!
    Die gaan ook af op warmtebronnen, misschien staat daar ook wel bij aangegeven wat de huidige temperatuur van de motor is.
     
  7. vazkhor

    vazkhor Guest

    hmmm ik gebruik meestal de goeie oude "modelvliegen" techniek... hierbij ga je eerst een tankje rijden .... dan ga je mede coureurs lastig vallen ... dan ga je weer es wat rijden ... en es wat drinken ... etc etc...
     

Deel Deze Pagina