Tweakers: ¨Nieuwe lithium-ionaccu gaat acht keer zo lang mee¨

de techniek staat niet stil. Binnen afzienbare tijd kunnen we de hele dag vliegen/varen/rijden op één acculading

Damn, ik had zo graag eens met een link op een post van Ron geantwoord...hierover is enkele weken geleden al een topic geweest maar ik vind 'm niet terug.

Damn, ik had zo graag eens met een link op een post van Ron geantwoord...hierover is enkele weken geleden al een topic geweest maar ik vind 'm niet terug.
Ik denk dat je LiIon met nano-techniek bedoelt. Het tweakersbericht is van vandaag. Dat is een ander nieuwigheidje. Als we nu de theoretische toename van die techniek (10?) vermenigvuldigen met die van de onderhavige (8), komen we uit op een 80 keer zo hoge capaciteit ;) :)

Andermaal damn...je hebt gelijk. En andermaal bewezen dat mijn technische kennis te klein is om over dergelijke zaken mee te praten...

I rest my case....

Te gek! Dat kan nog spannend worden met die 2 verschillende technieken. Wie zal de eerste accu commercieel aan kunnen bieden.De amerikanen liggen een jaar voor op de Koreanen en ze hadden het ook over 10 keer zoveel in plaats van 8 keer.

Mits het te combineren is natuurlijk. En 8*10 zal dan nooit gehaald worden. Maar het moge duidelijk zijn, er wordt veel onderzoek gedaan op accu-gebied :)

Gelukkig is de huidige lipo ook nog steeds interessanter aan het worden. Daar waar je vroeger meer dan een uur moest wachten zijn de lipo's nu in een kwartiertje te laden zie www.neumotors.com en kijk maar eens bij de 5C cellen.

Hallo,
wat heb je aan accus met 5 c, gaat alleen met kleine accus.
mijn 10S 6000 met 5C laden, daar zijn geen laders voor. meer als 1260 watt laadvermogen
gr cees

Back