Twee brushless motoren (hoe aansluiten?)

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Hallo! :)

ik ben bezig een Multiplex Twinstar in elkaar te schroeven.. Hiervoor heb ik de kit versie gekocht, met oa 2 brushless motoren en 2 controllers (met ingebouwde BEC)..

Nu vroeg ik me af wat de handigste manier is, om de twee BEC's met de ontvanger te verbinden..

Scenario (1) lijkt mij:
beide BEC's middels een Y-koppeling aan kanaal 3 van de ontvanger (met 1 rode ader doorgeknipt)

Maar waar ik ook aan dacht (2):
1 van de BEC's op een ander kanaal, en de aansturing daarvan mixen met kanaal 4 (roer).. Dan varieer ik het toerental van die motor voor bochten..

OF (3):
Beide BEC's op kanaal 3, maar het toerental van 1 laten bijstellen door een Gyro..

What would You do??

In mijn Twin is het scenario 1. Op Y splitter en 1 rode ader doorgesneden.
Gaat als een speer!

Misschien beetje jammer van jouw kit versie, ik neem aan dat die redelijk prijzig was?
In mijn Twin zitter er 2 TowerPro's 2409-T12's van een 10$ per stuk + 2 30A ESC's van een 12$ per stuk.
Ik vlieg hem met een baksteen van een batterij, een 3s 5000mAh van een 450g, eindeloos verticaal!

IMG_5640.jpg

IMG_5603.jpg

Laatst bewerkt:
Ehmm.. misschien heb ik de verkeerde term gebruikt :$ .. met 'kit' bedoelde ik de bouwpakket-versie (niet RTF oid).. Servo's had ik al, en heb er iets zwaardere motoren nog & 2x een 40A ESC in zitten nu..

Voor NU heb ik ook scenario (1) gekozen.. Als dat stabiel vliegt, ga ik wel es experimenteren met trottle-control..

Pftttt vanavond et hele ding geschuurd.. Wat een gedoe :P

Antwoord was al gegeven .

En waarom schuren ?

Nergens voor nodig , hij vliegt zelfs beter als hij in orginale toestand blijft.

Mvg Johan

Antwoord was al gegeven .

En waarom schuren ?

Nergens voor nodig , hij vliegt zelfs beter als hij in orginale toestand blijft.

Mvg Johan

1 antwoord is metteen de waarheid.. Ik snap ook wel dat een éénvoudige Y-connectie et makkelijkst is...

Omdat het oppervlak er dan beter uit ziet (niet die lelijke weet-ik-veel-waarvoor-die-zijn puistjes..)
Ah nou ja.. originele toestand is ie inmiddels al Helemaal niet meer :$

mvg
Roeland

Die puistjes zijn van het vullen met elapor van de mallen. Ook bevorderen zij het vlieggedrag dus zonde dat je ze weggehaald hebt

Bevorderen op (ongeveer, maar omgekeerd) de manier als de putjes in een golfballetje?

En sja.. Et is niet anders :) Gedane zaken nemen geen keer, maar ik vond et mooier staan, en heb et idee dat de verf nu beter hecht..

Moeilijk om dit echt te vergelijken.. Dit is m'n 2e TwinStar (de vorige was moe van alle modificaties & crashes).. Bij die vorige was ik niet met schuurpapier bezig geweest.. Maar die had ook gewoon de brushed motoren.

Back