twee infuuszakken in een duikboot

Hallo,

Is het mogelijk om twee infuuszakken te gebruiken in een duikboot.
Hoe zit het met de pompen, volgens mij krijg je altijd dat de ene iets meer pompt dan de andere, of hoe wordt dit opgelost??

Hans

hallo

hans waarom twee infuuszakken ???
de plaats kan een van de redenen zijn maar dan twee pompen inbouwen levert je geen plaats winst op
stabilisatie kan zijn maar dar kan eenvoudiger opgelost worden

met twee pompen en twee zakken gaat je boot nooit recht onder gaan want de twee pompen leveren niet altijd dezelfde hoeveelheid water

in het echtie duikt een boot op een hoofd balast tank en daarna wordt de boot door stabilisatie tanks recht getrimt (battle stations is niet zomaar een begrip maar zeer belangrijk voor de onder water trimming)
als je het systeem wil toepassen om te stabiliseren dan kan je 1 hoofd balast tank gebruiken en twee kleien zakjes om te stabiliseren
dit gebeurt met grammen en niet met liters water
1 gram vooraan weg pompen naar achter geeft een verschil van 2 gram

of twee zakken te koppelen zijn op 1 pomp ???? het kan wel want de space shuttle doet hetzelfde met de waterstof en zuurstof
twee pompen op 1 pomp motor maar ????? das nogal kostelijk
dit zou normaal twee gelijklopende gepomtewatervolummes moeten opleveren

hoop je wat info te hebben kunnen geven en mischien iets dichter naar een oplossing

groetjes raf

Hallo Raf,

Als je een duikboot heb van 2 meter, dacht ik dat je twee infuuszakken nodig heb. Omdat ik geen duik-tanks van Engel kan plaatsen en geen bajonet sluiting kan toepassen, lijkt mij dat de enigste oplossing twee infuuszakken. Of kan ik een grote duikboot met één grote infuuszak laten duiken, als dat zo is, wordt het wel een stuk gemakkelijker.

Hier is een afbeelding van het model

underwater1ok0.jpg

Hans

Laatst bewerkt:
Ja, die ken ik wel. Mooie rompen en ook van een behoorlijk formaat. Worden die nog/weer nieuw gemaakt of heb je hem overgenomen via E-bay of SubCommittee?

Ik ben zelf op het moment bezig met het plasticmodel van Moebius, met een druklichaam van Dave Welch. Ziet er allemaal goed uit, maar is wel héél erg passen en meten.

Groeten,

Rob

hallo fred

je kan met 1 duiktank toekomen in een groot model

want wat is een groot model
ik heb hier eentje liggen van 2.40 met een duiktank inhoud van 3 liter

ik weet niet hoe het met deze boot gaat maar ik vermoed deksels inplaats van een buis

met een buis is het makkelijker
er zijn verschillende discuties aangaande het systeem met een buis

het water dat tussen de twee rompen zit moet je mee verslepen en bla bla bla
kan wel allemaal zijn maar
als ik toekom om heel de rc in een buis van 80 cm lengte en een diameter van 10cm te krijgen waarom moet ik dan een vollume hebben dat 3 keer zo groot is ??????

de buis onderin de romp bouwen maar nog wel zodat er voldoende lood onderin kan gelegd worden (deze boten hebben ook geen kiel)
en daarna stabiliseren met styrodure schuim op de waterlijn

het verplaatste volume dat dan nog boven water zit is de hoeveelheid die je duiktank moet kunnen bevatten

het is eenvoudig hoor en ik heb het reeds dikwijls gepost maar niemand begrijpt het denk ik
want dezelfde vragen komen keer op keer terug boven water LOL

dus in mij 2.40 meter lange boot zit 1 wtc van 120 cm op 10 cm diameter
het is een gato (of moet het worden)
en in de duiktank gaat juist 3 liter water

groetjes raf

Hans,

Je hebt hem toch laten komen! Mooi model, die zie je niet zoveel hier in de NL... Over de vraag wat betreft 2 zakken. Met een T aansluiting zou je zonder problemen de beiden zakken met 1 pomp vol moeten kunnen pompen... 2 pompen acht ik niet nodig, maar zou wel kunne mocht je de ruimte hebben voor 2 pompen.

Heb je het model al in huis? Zo ja, dan wil ik wel een keertje langskomen om te brainstormen over de veschillende duiksystemen... (en een bakkie doen natuurlijk)

Hallo,
Ik heb hem nog niet in huis, maar het wordt hem wel. Ik ben info aan het verzamelen of het uberhaupt wel kan.

@Douglas
Je hebt een PB-tje

Hallo Hans,

Is de onderzeeboot toch niet uit je hoofd te krijgen.
Is een erg mooi model en groot model.
Hou het nog wel even bij mijn typhoon en daarna een lafayette.
Succes met je zoektocht we spreken elkaar wel weer.

Eric

@Bosreus, cq Hans,

bij de modelbouw vereniging Neurenberg afdeling duikboot is iemand die dat model heeft.
Heet de film niet zo iets van "Voager to the bottum of te see?".
Ik weet niet of het goed geschreven is.
Maar ik heb hem ergens of film staan, H8 of super 8 was dat toen in eind jaren 80 tijdens een treffen in Neurenberg.
Het "ding" woog iets van 70 kg.
3 mensen moesten hem uit het zwembad tillen.
Er zijn meer mensen die hier op het forum zijn die dat model gezien hebben toen ze in Neurenberg waren.
Komende week ga ik verder met film op dvd zetten en zal kijken of ik het stuk vind.

Hein

Back