wicky
verslagschrijvers
Hallo allemaal.
Momenteel bouw ik een BOSTON B7 af, en dit vliegtuig wordt aangedreven dmv twee Graupner 480's met een vertragingsbakje elk van 1:38.7....vliegewicht is 1800 gram en de spanwijdte is 1600 mm
In de documentatie ( het is namelijk geen bouwdoos) lees ik niks over de propellers enkel de maat 8 x 7. en daar komt bij dat het een Frans artikel betreft.....dus het is nogal gissen.
Ik bouw het model helemaal uit de hand, heb enkel een simpele tekening.
de 480 motoren nemen beide 5 ampere, dus ik denk met een conrad (borstel)-regelaar van 50 A nominaal beide motoren te kunnen aansturen. Totaal te verwerken vermogen door de regelaar ( 1 regelaar dus) 10 A nominaal.
Zit ik goed dat me dit eenvoudiger werken is , dan twee keer een aparte regelaar, endeze vervolgens op 1 uitgang van de ontvanger (Throttle) te zetten dmv een Y-kabeltje ?
weet daar iemand iets over ?
En misschien een wat vreemde vraag......moeten beide propellers dezelfde kant op lopen ?
naar mijn gevoel wel.....in dat geval moeten de aansluitingen zowiezo parralel....
Ik neem aan dat het gebruik van een LIPO accu het meest voor de hand ligt...
Het zou fijn zijn met iemand ervaringen over twee-motorige toestellen te delen (electro)
Momenteel bouw ik een BOSTON B7 af, en dit vliegtuig wordt aangedreven dmv twee Graupner 480's met een vertragingsbakje elk van 1:38.7....vliegewicht is 1800 gram en de spanwijdte is 1600 mm
In de documentatie ( het is namelijk geen bouwdoos) lees ik niks over de propellers enkel de maat 8 x 7. en daar komt bij dat het een Frans artikel betreft.....dus het is nogal gissen.
Ik bouw het model helemaal uit de hand, heb enkel een simpele tekening.
de 480 motoren nemen beide 5 ampere, dus ik denk met een conrad (borstel)-regelaar van 50 A nominaal beide motoren te kunnen aansturen. Totaal te verwerken vermogen door de regelaar ( 1 regelaar dus) 10 A nominaal.
Zit ik goed dat me dit eenvoudiger werken is , dan twee keer een aparte regelaar, endeze vervolgens op 1 uitgang van de ontvanger (Throttle) te zetten dmv een Y-kabeltje ?
weet daar iemand iets over ?
En misschien een wat vreemde vraag......moeten beide propellers dezelfde kant op lopen ?
naar mijn gevoel wel.....in dat geval moeten de aansluitingen zowiezo parralel....
Ik neem aan dat het gebruik van een LIPO accu het meest voor de hand ligt...
Het zou fijn zijn met iemand ervaringen over twee-motorige toestellen te delen (electro)