twee ontvangers op 1 lipo

• Topicstarter Topicstarter apachedemo
  • Startdatum Startdatum
Lijkt im mijn ogen te werkem dat laatste plaatje.

Voor het doen van een dergelijke uitspraak ontbreekt het je gezien je leeftijd aan de benodigde kennis en ervaring. Daarom is het beter dit soort uitspraken niet te doen. Je zet er mensen mee op het verkeerde been. Studeer eerst maar eens een paar jaar electrotechniek. Dan kan je gefundeerd je mening geven.

Laatst bewerkt:
Lijkt me dat ik dat laatste plaatje maar eens ga aansluiten en zien wat t doet.

Maar hoe groot is het probleem om de grounds aan elkaar te knopen ? Eventueel direct bij de accus, of 1accu gebruiken?

Ervaring is de beste leermeester.

De massa's van beide ontvangers aan elkaar verbinden is geen probleem. Dan zal het wel werken.

De massa's van beide ontvangers aan elkaar verbinden is geen probleem. Dan zal het wel werken.

Dus als ik heb goed begrijp bedoelt u dit?
full

Groeten Sybren

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor het doen van een dergelijke uitspraak ontbreekt het je gezien je leeftijd aan de benodigde kennis en ervaring. Daarom is het beter dit soort uitspraken niet te doen. Je zet er mensen mee op het verkeerde been. Studeer eerst maar eens een paar jaar electrotechniek. Dan kan je gefundeerd je mening geven.

Citeer dan ook het hele tekstje, want mijn reactie gaat daar niet over.

Ja, klopt
Zou het nog kwaad/goed kunnen doen om de massa van beide accus te koppelen? Ivm ground loop?

Je bedoelt dat de ground gaat zweven? (zoiets heb ik ooit eens gehoord op het fpv forum)

Lijkt im mijn ogen te werkem dat laatste plaatje, alleem volstrekt onhandig.
18 kanaala zemders bestaan ook tegenwoordig!
En het lijkt me ook handig om je vliegtuig besturing met de ene, enn je extra (cargo door, lampjes ed) met de andere zender te doen, anders krijg je het geval dat jullie allebij één rolroer hebben...

Stel ik was heel rijk geweest Ja dan had ik een 18 kanaals zender gekocht, maar zoals het nu lijkt houd ik maar mijn dx6i

Pfff,
Komen alleen maar arme sloebers hier ;)

Ik geef je groot gelijk om bij je 6i te blijven.
Met zoveel functies is een 2e man ernaast best handig.
Ik heb helaas niet kunnen testen ivm een lekkend dak en ik mn zolder helemaal overhoop heb gegooid om deze maar gelijk te isoleren, wat een werk zeg gipsplaten verwijderen in een gevulde ruimte.
Mocht je zelf nog niet getest hebben houdt je m tegoed van me.

Wat betrefd de massa ken ik het fenomeen groundloop uit de meet en regel techniek en ik kan je verzekeren dat met signalen tussen de 0 en 100mV dit veel storing geeft.

Mvg
Daniel

Mocht je zelf nog niet getest hebben houdt je m tegoed van me.

Nee ik heb het nog niet getest, De spullen voor de cargo heb ik ook nog niet :) (dus kan ik het ook niet testen :D) het idee ligt nog maar op de tekentafel.

Wat betrefd de massa ken ik het fenomeen groundloop uit de meet en regel techniek en ik kan je verzekeren dat met signalen tussen de 0 en 100mV dit veel storing geeft.

Ik weet niet of het veel uitmaakt maar ik vlieg met een 2.4Ghz zender en hij met een 35Mhz, dus volgens mij stoort dat elkaar niet.

En trouwens veel succes met het repareren van je lekke dak!

groeten Sybren

Ja oke 18 kanaals zendertje is inderdaad wat overpriced, ik zit zelf ook maar met 8 kanaaltjes (DX8) maar zoals ik al zei: is het niet veel handiger om de vliegtuig besturing op een zender aan te sluiten en de extra's op de andere?

dan zou ik persoonlijk de flap functie inleveren en je ailerons via een Y kabel laten lopen als je 2 servos neemt. en dan hou je 2 kanalen over voor je bommenluikje en landingsgestel als je ook nog navigatie verlichting wil zou ik die via een Y kabel op het bommenluikje zetten met alleen de rode en zwarte draad. hij blijft wel continu aan.

dan zou ik persoonlijk de flap functie inleveren en je ailerons via een Y kabel laten lopen als je 2 servos neemt. en dan hou je 2 kanalen over voor je bommenluikje en landingsgestel

Ja dat was ik al van plan ja:) En dan ga ik de flap functie voor de flaps gebruiken

Back