Twee regelaars op een ontvanger??

Beste lezers,

Ik ben een watervliegtuig aan het bouwen met twee borstelloze motoren en dus twee regelaars. Kan ik deze twee regelaars dmv een Y-kabel ongestoord aan mekaar naar de ontvanger brengen? Dacht dat de ontvanger dan misschien te veel stroom zou krijgen.

Gr jesse

Hoi Jesse,

Je moet dan van één van de regelaars de RODE draad van het stekkertje die je aansluit op de ontvanger doorknippen of uit het stekkertje peuteren en goed isoleren.

Gr Marcel

Ok, dat kan dan ook aan de kant van de y-kabel neem ik aan? Vind het zonde om de stekker van mn regelaar door te knippen aangezien ik deze verwissel in vliegtuigen.

BRT jesse

Vind je het gek dat jij aan je 14000 berichten komt. Als je kijkt naar de afgelopen paar jaar bestaat 99 procent van jouw berichten uit commentaar op andere berichten. Zeg wat nuttigs of zoek een leven!

Maar het zinloze hier is juist dat meneer van sommeren niet om een reactie gevraagd is. Hij hoeft niet te reageren, blijkbaar vind hij het obzin dat ik het nog vraag. Toch kiest hij ervoor om te reageren en dan wel op een zeer irritante nutteloze manier. Als hij niets nuttigs te melden heeft omtrent mijn vraag zeg dan niets. Punt uit

Jij vraagt hier iets wat al 100 x is behandelt dus jij maakt de fout om niet even te zoeken.

En dan vind je het gek als je op je tenen getrapt word. :D

Mvg Johan

Begrijp ik heel goed. Ik heb twee keer gezocht maar kon niet snel en duidelijk een discussie vinden waar dit beschreven stond. Misschien heb ik inderdaad te snel een topic geopend maar ben toch blij dat Marcel wel zin had om te reageren! Mijn vraag is beantwoord hij mag dicht.

Vriendelijk bedankt,
Grt jesse

Je bent lui, met meer dan 1000 berichten weet je van zoeken, en je bent onbeschoft.
Bij een forumnieuweling zou ik heel anders reageren.

Laatst bewerkt:
Ik lees op het forum dat als je 1 accu gebruikt het niet nodig is om de rode draad door te knippen, echter ik gebruik er twee, namelijk twee losse 1500 mah's (heb een 3000 mah van hobbyking in de bestelling staan maar die kan nog wel even duren).

Moet ik de rode draad doorknippen of niet?

De rode draad levert vanaf de BEC de voeding voor je ontvanger en servo's. Aan één voeding heb je genoeg, hoeveel aandrijfaccus's je ook gebruikt. als je twee dezelfde regelaars gebruikt gaat het vaak ook gewoon goed als je helemaal geen draadje doorknipt maar als je pech hebt gaan ze elkaar beïnvloeden.

Ok, ik zal van een van de twee inkomende kabels de Y-kabel een rode draad doorknippen, om er maar zeker van te zijn.

Bedankt voor het antwoord!

Mvg Jesse

Doorkippen is inderdaad niet nodig. Je kan de draad met het metalen contactdeel uit het plastic connectorhuis verwijderen door het lipje dat de connector borgt, iets op te tillen en de connector te verwijderen. Wel dit metalen deel isoleren.

(Ook dit is al vele malen beschreven...)

Back