Wat voor een ontvanger wordt er eigenlijk gebruikt en welke zeilarm-servo???
Als de ontvanger een 2- of 3-kanaals type is met BEC-systeem heb je kans, dat het sowieso verkeerd gaat in combinatie met de zeilarmservo. Zo'n BEC-systeem is namelijk geschikt voor 2 normale servo's en het stroomverbruik van de zeilarmservo zou wel eens veel te hoog kunnen zijn.
Een V-kabel verbinding moet overigens zo dicht mogelijk bij de ontvanger worden gemaakt. Anders heb je kans, dat de servo's elkaar beïnvloeden. Dat een gemeenschappelijke stukje draad ná de ontvanger wél problemen oplevert en dat het gemeenschappelijke stukje draad tussen accu en ontvanger geen effect heeft, ga ik hier niet verklaren (wordt te lang verhaal). Overigens zou het met zo'n V-kabel normaal moeten lukken.
Als er een meerkanaals zender wordt gebruikt kan hierin op zeer eenvoudige manier een kanaal vastgekoppeld worden aan een ander. Beide servo's krijgen dan een eigen ontvangerkanaal en worden toch met 1 kruisknuppelfunctie aangestuurd. Er is dan echter wel een technicus nodig, die even een draad kan solderen. Met een computerzender is dit nog eenvoudiger. Je kunt dan een V-mixer activeren en op 100% instellen.