Tweede F5J Wedstrijd 20 mei Valkenburg

Discussie in 'F5J' gestart door trebor siuhyn, 29 apr 2012.

  1. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Op zondag 20 mei a.s.is het dan weer zover dan wordt de Dutch Nationals gehouden en dit is tevens een tweede wedstrijd voor de F5J. Deze wedstrijd zal gehouden worden op voormalig vliegkamp Valkenburg en zal georganiseerd worden in samenwerking met de Leidse Luchtvaart club..
    Hieronder zijn de nodige details te vinden:

    Dutch Nationals - 20 mei 2012 - Valkenburg

    Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
    9:00 inschrijving
    9:30 (briefing)
    10:00 start wedstrijd
    Het veld is vanaf 7:30 uur open.

    Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
    Inschrijfgeld: € 10,00 graag gepast betalen
    Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
    Wedstrijdleider: Robert Nijhuis.
    Organisatie: Robert Nijhuis/Organisatie Dutch Nationals

    Bijzonderheden:
    - Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2.4GHz) is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor Dinsdag 15 mei 2012.
    - Inschrijven kan via de mail op info@F5j.nl De inschrijving voor deze wedstrijd vind iets anders plaats dan normaal . Voor deelname moet u een mailtje met de volgende gegevens sturen; Naam, adres, woonplaats, geboortedatum en frequentie waarop gevlogen wordt.
    - Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vanaf vrijdag 18 mei rond 20.00h in dit draadje te vinden zijn.
    - De criteria voor het niet door gang laten vinden kunt u vinden in een aparte tread op het forum
    - In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
    - De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.

    Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.

    Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F5J site.


    Robert Nijhuis
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
  2. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Richtlijnen betreffende aflastingen

    Richtlijn uitstel of afgelasten modelvliegwedstrijd in verband met de weersverwachting

    Noot: ook van toepassing in verband met berijdbaarheid van wegen bij winterse omstandigheden.



    1. WERKWIJZE

    • Op basis van de beschikbare voorspellingen (zie punt 5) neemt de subcommissievertegenwoordiger in de loop van de voorafgaande avond een besluit en stemt dat af met de vertegenwoordiger van de club, van het vliegterrein of de wedstrijdleider. Is het besluit uitstellen of afgelasten, dan wordt het via e-mail aan de vooraf ingeschreven deelnemers bekendgemaakt (of: wordt op een vooraf bekendgemaakte website vermeld; of: is beschikbaar via het telefoonnummer voor informatie zoals vermeld op de wedstrijdkalender).
    • In geval van twijfel wordt op de geplande datum op het terrein zelf besloten of de wedstrijd door gaat, uitgesteld of afgelast wordt.
    • De subcommissievertegenwoordiger maakt een eventuele wijziging in de wedstrijdkalender bekend bij de wedstrijdsecretaris.


    2. BETROKKENEN

    Subcommissievertegenwoordiger
    Vertegenwoordiger organiserende club, van het vliegterrein of de wedstrijdleider
    Deelnemers
    Wedstrijdsecretaris (voorzitter Commissie Sportzaken)


    3. REGLEMENTENBOEK

    Zie het reglementenboek sectie II, paragraaf 2.1.3:
    2.1.3. Uitstel, afgelasting van een wedstrijd
    2.1.3.1. a. Afgelasting van een wedstrijd kan alleen plaatsvinden als van te voren bekend is welke
    omstandigheden tot afgelasting kunnen leiden en er geen vervangende datum in de
    wedstrijdkalender is opgenomen.
    b. Uitstel van een wedstrijd kan alleen plaatsvinden als de omstandigheden welke tot uitstel kunnen leiden tevoren bekend zijn en in de wedstrijdkalender een vervangende datum is opgenomen.
    In afwijking hiervan kan er per subcommissie een afwijkende regeling getroffen worden. Deze dient aan het begin van het wedstrijdseizoen in het afdelingsperiodiek gepubliceerd te worden.

    Redenen voor uitstel of afgelasten zijn met name de verwachting voor wind of regen. Voor wind staat in het reglementenboek:
    2.1.3.2. Op last van de wedstrijdjury zou een wedstrijd onderbroken of de aanvang uitgesteld moeten worden onder de volgende omstandigheden en in andere omstandigheden zoals besloten door de wedstrijdjury:
    a. De windsnelheid constant hoger is dan 12 m/s. (9 m/s. voor Vrije Vlucht en Schaal), gemeten op twee meter boven de grond op de startplaats gedurende ten minste één minuut (20 sec. voor Vrije Vlucht), tenzij anderszins aangegeven in de regels van een categorie.



    4. INFORMATIE NATIONALE WEDSTRIJDSEIZOEN 20.. MODELVLIEGSPORT; zie KNVvL Modelvliegsport

    Zie de actuele tekst voor het betreffende jaar.


    5. WEERINFORMATIE

    De informatie, die voor het gehele land beschikbaar is (bij voorbeeld via teletekst) is vaak te algemeen om voor een bepaalde plaats een verantwoorde beslissing te nemen. Via Internet zijn diverse sites beschikbaar die voor een bepaalde plaats een nauwkeuriger voorspelling geven:
    Algemeen:
    Weer Arnhem en weersverwachting Arnhem - weerbericht Arnhem (plaats kiezen).
    • In de buurt van de kust en binnenwater: WindGURU: Netherlands - Veerse Meer (plaats kiezen).
    Wind:
    Meteo Maastricht - Windverwachting Benelux of de zelfde informatie via de voorspelling van Windfinder - Wind & weather forecast map Benelux (Belgium, Netherlands, Luxembourg) .
    • Actuele wind: Buienradar.nl - maak uw eigen weer grafiek (plaats kiezen).
    Buien (korte perioden) of regen (langdurig):
    Verwachte regenval komende 3 dagen - Verwachte neerslag - Verwachte buien - Europa.buienradar.nl
    • Actuele neerslag in de omgeving: Buienradar.nl - Europa en Buienradar.nl - Weer - Actuele neerslag, weerbericht, weersverwachting, sneeuwradar en satellietbeelden .


    Met dank aan Peter Keim.
     
  3. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoi Robert.

    Moet er geen nummer van je indentiteitsbewijs of paspoort op gegeven worden i.v.m. toegang op een vliegbasis???


    Adrie
     
  4. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Hoi Adrie,

    Dit Dacht ik ook maar de we hebben navraag bij de organisatie gedaan en dit was wij van ze opgegeven kregen.
     
  5. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Op Valkenburg staat op zondag de slagboom bijna de hele dag open ivm de middag voorstellingen van de musical "Soldaat van Oranje". Dat uurtje eerder de boom opendoen voor deze wedstrijd zal waarschijnlijk geen probleem zijn.

    Helaas moet ik die ochtend werken en eindig ik ergens in een hotel, ik kan dus niet komen vliegen of buurten :(. Is er eens een wedstrijd om de hoek.......
     
  6. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    fotor Oudenbosch is dichts bijzijnde voor jouw
     
  7. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ja, na Valkenburg wel ja. Valkenburg is verdikkie een thuisveld voor me, en dan kan ik niet :(.

    Het is te hopen dat het weer beter is dan vorig jaar, toen werden de nationals afgeblazen vanwege een verschrikkelijke hoeveelheid regen en wind.
     
  8. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Het valt in het derde weekend van mei vroeger hadden wij dan altijd onze vliegshow en was het altijd goed weer.
     
  9. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    We moeten voor de Dutch Nationals de Frequentie lijst inleveren Ik heb tot nu toe alleen maar 2,4 de vliegers die willen deelnemen op de 35 Mhz kunnen die zich dit weekend nog inschrijven zodat de organisatie de lijsten kan samen stellen. De personen die na dit weekend met 35 Mhz inschrijven zullen zich op 20 mei moeten aanpassen.
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Helaas is voor mij het F5J seizoen al voorbij voordat het begonnen is. Tijdens een trainingsvluchtje om het model beter af te stellen is een clubgenoot met zijn last down dwars door mijn vleugel gevlogen. De schade aan de vleugel van mijn Magic is niet te repareren, de schade aan zijn lastdown is een deukje in de neuslijst en misschien zijn ego. Een neiuwe vleugel kost bijna net zoveel als een nieuw model, en dat zit er dit jaar niet meer in.
     
  11. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoeveel aanmeldingen zijn er al ???
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Wordt weer een leuke dag!
    Gezellig vliegen samen met andere klassen, als je even pauze hebt tussen de vluchten lekker rond kijken naar het spektakel, waar vindt je dat nou?

    Momenteel staan er 7 aanmeldingen op de website, de ervaring leert dat dit op het laatste moment vaak toeneemt. Als je plannen hebt, is het wel handig je zsm aan te melden, zeker als je op 35/40mHz vliegt, omdat dit afgestemd moet worden met de andere klassen.
    Op de dag zelf inschrijven kan natuurlijk ook, maar als je kanaal niet vrij is wordt dat wat lastig.
    Wel even opletten dat op deze dag het inschrijfgeld iets hoger is, wij moeten dit afdragen aan de Dutch nationals, en bedraagt 10 euro.

    Nog 2 weekjes, ik ben benieuwd naar het spektakel, zowel F5J als de 6 andere klasses :)

    Gerben
     
  13. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Over iets meer als een week is het zover de Dutch Nationals.
    A.S. zondag moet ik de deelnemers en helpers door geven dus mail mij de gegevens van zowel helpers als piloten.
     
  14. hstruyk

    hstruyk

    Lid geworden:
    5 sep 2003
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Zierikzee
    Beste deelnemers,

    Jullie zullen het zonder mij moeten doen. Je moet soms keuzes maken in het leven.
    Volgende week heb ik gekozen voor een lang weekend slepen in Tongeren.

    Veel plezier in Valkenburg en volgende keer beter.

    Henk Struijk
     
  15. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Robert,
    Ik heb een aantal weken geleden mijn opgave via de mail gedaan. Kun je even bevestigen dat je die hebt ontvangen?
    Groet
    Arjan
     
  16. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Arjan jouw mailtje heb ik ontvangen met de gegevens van jouw en je zoon.
    Alleen jij was de enige die ook zijn helper heeft opgegeven.
     
  17. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog een paar dagen en dan is het al zover, kriebelt het al een beetje bij jullie?
    Volgens mij heeft nog niet iedereen zich ingeschreven, ik mis nog wat namen.
    Wordt een prachtig evenement veel te zien en een veld waar regelmatig thermiek te vinden is, eens kijken wie de belletjes kan vinden ;)

    Ik zou zeggen kom lekker meevliegen en meld je snel aan via F5J.nl - Home :):)

    Gerben

    Gerben
     
  18. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Idem voor mij, opgegeven per mail maar geen bevestiging ontvangen.

    Met vriendelijke groet,


    Jacob Bos
     
  19. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Ik heb de volgende aanmeldingen ontvangen;

    Jacob Bos
    Ton Reinten
    Arjan en zoon
    Fans Doff
    Peter Keim
    Eelco vd Wal
    Adrie van Brouwershaven
     
  20. Eelco

    Eelco

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    179
    Ik ga niet mee doen. De weersvoorspellingen (80% kans op regen en stevige buien) zijn te slecht om de dag aan te besteden. Veel plezier.
    :D
     

Deel Deze Pagina