Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb deze kist al eerder voorbij zien komen, geweldig ding vind ik hem. Ik weet het niet. Wat maakt het hem geschikt als 2e kist? Ik weet de vliegeigenschappen niet.
ja, Flitetest ken ik al langer en ik heb pas geleden tekeningen uitgeprint en het geprobeerd te bouwen, ik vond het echt niet makkelijk werken, ook met een scherp mesje.
Ik vind het leuk om het een keer uit te proberen maar niet als 2e kist, dat weegt niks en ik wil goed door kunnen vliegenals je dat zo makkelijk te repareren valt wil ik wel een keer die Mig-3 uitproberen, vind ik een leuk vliegtuig en dan kan ik wat trainen met een laagdekker.
Ik wil wel een keer een kit kopen van FT, dat is weer een stapje makkelijker als vanaf een tekening.
Ja die Tiger zou wel goed kunnen.
Of een Ugly Stik(http://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-das-ugly-stik.245796/). Super gemakkelijk om te bouwen, vliegt geweldig en kun je maken in eigenlijk elk formaat.
Of een Puma (freessetje bij WVR)
Of de al voorgestelde WOT
Kijk ook eens op https://rcpowers.co/
ikzelf heb een tijdje terug een F18 V2 van hun gebouwd (mijn 2e, eerste is "verdwenen")
Ding vliegt geweldig, kan best veel, en je afstelling bepaald hoe uitdagend hij vliegt.
Alles valt en staat natuurlijk of je hem kunt bouwen ;-)
- De onderdelen uit de tekening knippen.
- met spuitlijm (of pritt of een ander type lijm wat makkelijk loskomt) de onderdelen op de depron plakken. wel vooraf even de indeling bepalen, zo zonde om grote stukken schuim ongebruikt te laten.
- een nieuw stanleymesje (zo'n 1 cm hoge breekmesvariant, niet de grote..).... stalen liniaal... en geduld met snijden. niet in 1 keer erdoor. mes vrij vlak erin, dus 45 graden oid.
en snijden.. niet trekken.
Gaat de depron rafelen, is meestal het puntje bot geworden. even een stukje van het breekmesje af halen.
-daarna moet je even bepalen of onderdelen versteviging nodig hebben.
meestal carbon stokjes, tape etc wat daarvoor wordt gebruikt.
het Flite test schuim heeft een papieren laag, wat voor veel stevigheid zorgt (kun je ook los bestellen, zie lindinger, aerobertics oid)
maar, wat welgemikte tapestroken kunnen die functie ook overnemen.
bij flite test toestellen komt dit meestal wel goed zonder al te veel te verstevigen. andere ontwerpen hebben het nog wel eens nodig..
en dan samenplakken.. hobbylijm van de action, geweldig spul ervoor.
heveltjes maken, gewoon figuurzaken uit een dun stukje triplex, of kopen.
een F-22 raptor, dat vind ik nogsteeds de mooiste straaljager die er bestaat. => de hawker hunter is de mooiste straaljager die ooit gemaakt is.