Tweedehands hpi bullet?

De Trophy 3.5 raad ik ook zeker aan boven de Bullet. Ik heb zelf de Bullet. Super toffe en prachtige auto. Wel wat kwetsbaarder in vergelijking met andere Hpi's. Draagarmen die snel kapotgaan, aandrijfassen die losschieten enz.
Bij mij ligt nu de middenas er weer uit. Misschien heb ik pech, dat kan ook.

Daarnaast blaast de Trophy de Bullet er vierkant uit :D

Maar de trophy staat die niet wat laag om 100%off road?
:confused:

Waarop wil je rijden dan? De buggy is al jaren geklasificeerd als offroad dus ik mag aannemen dat je er dus ook offroad mee kunt rijden. Het lijkt wel dat sinds er MT's en Truggy's bestaan de buggy geen offroader meer is. Dan heb ik een nieuwtje voor je, zoek even op Youtube naar RC buggy......

Waarop wil je rijden dan? De buggy is al jaren geklasificeerd als offroad dus ik mag aannemen dat je er dus ook offroad mee kunt rijden. Het lijkt wel dat sinds er MT's en Truggy's bestaan de buggy geen offroader meer is. Dan heb ik een nieuwtje voor je, zoek even op Youtube naar RC buggy......
Juist ,ik had het mis!
Zo' n buggy geraakt door veel!
Maar kan je er dan ook een andere kap op zetten?
Ik geraak maar niet uit de keuze van de verschillende autos kan iemand mij helpen om te zeggen welke er beter is? Buggy of jeep

Jeep? Bedoel je dan een Monstertruck?

En ja, bij elke buggy kan je verschillende kappen kopen, vaak wel 100verschillende maar sommige moet je dus ook zelf spuiten, daar moet je dan wel weer op letten!

Een buggy is veel sneller in bochten, draait sneller en kleiner om zn as etc. Ook ligt hij vaak veel lager bij de grond.
Een monstertruck daarintegen heeft grote wielen, maakt grotere bochten en oogt 'lomper'. Deze auto's raken wel veel minder snel de grond en slijten in mijn ogen daardoor minder snel qua jumpen, gewoon omdat ze zo hoog staan en de vering/schokbrekers dus de klappen makkelijker op kan vangen.

Het is je eigen keus natuurlijk, maar als jij niet snel hoeft te zijn in bochten en het liefst lekker hoog springt zou ik voor een MonsterTruck gaan...

Pierre,

Je zit zo te zien nog te twijfelen. Ook heb je nog niet veel ervaring. Degene die Roelof linkte is een mooi apparaat om te kijken of het wat is. Onderdelen zijn redelijk goed aan te komen (en die ga je nodig hebben). Eventueel via Conrad, PKRacing en vele andere winkels.

Als je nieuw koopt heb je niet de "ellende" van iemand anders. Soms heb je mazzel met een aanschaf op Marktplaats, vaak niet. Is het niks, je vind het toch niet leuk, dan ben je in ieder geval niet de hoofdprijs kwijt en ga je ook niet het schip in.

Pierre,

Je zit zo te zien nog te twijfelen. Ook heb je nog niet veel ervaring. Degene die Roelof linkte is een mooi apparaat om te kijken of het wat is. Onderdelen zijn redelijk goed aan te komen (en die ga je nodig hebben). Eventueel via Conrad, PKRacing en vele andere winkels.

Als je nieuw koopt heb je niet de "ellende" van iemand anders. Soms heb je mazzel met een aanschaf op Marktplaats, vaak niet. Is het niks, je vind het toch niet leuk, dan ben je in ieder geval niet de hoofdprijs kwijt en ga je ook niet het schip in.

klopt wat je zegt,
maar het is ook zo als je andermans problemen moet zoeken en oplossen
ook een leuk werkje is ,alleen als het je niet te veel kost!:p:p:p
zou zo graag een auto kopen maar zit net in de examenweek dusja:veel leren he om een nieuwe auto te mogen kopen!!

Een monstertruck daarintegen heeft grote wielen, maakt grotere bochten en oogt 'lomper'. Deze auto's raken wel veel minder snel de grond en slijten in mijn ogen daardoor minder snel qua jumpen, gewoon omdat ze zo hoog staan en de vering/schokbrekers dus de klappen makkelijker op kan vangen.

.

uit eigen ervaring ben ik het hier niet zo eens mee,
zelf doe ik mee met buggy wedstrijden waar er namelijk veel word gesprongen.
En buggy vind ik makkelijker om te controleren zeker in de lucht!

sommige monstertrucks slijten heel snel met springen, buggy's ook wel eens maar dat hangt helemaal af van je setup van de wagen.
Zelf vind ik ook wel dat monstertrucks wat onhandig zijn vooral bij hogere snelheden in bv bochten.

Omdat deze wat hoger licht kan je door bv wat langer gras gaan dan een buggy, kleinere stenen kan je ook wel over.

misschien het makkelijkste voor de ts: probeer eens aan wat mensen te vragen of je met hun auto mag rijden, dan kan je zelf zien wat er beter in de hand licht of wat je in het echt mooier vind.
En eerlijk gezegt ik zou voor een nieuwe auto gaan of een jonge 2dehands! dan weet je bijna zeker dat je geen problemen overneemt van iemand.

Het kost wat meer maar je hebt zekerheid dat je er een tijdje plezier aan gaat hebben!

Ik hoop dat je er aan uitkomt

Rob

EDIT:
het liefst lekker hoog springt zou ik voor een MonsterTruck gaan
geloof mij, buggy's kunnen ook wel wat hoogte aan nemen hoor ;)

even een linkje naar het te koop deel:

Hier kun je aanbieden wat je wil verkopen, ga niet elke keer dat iemand op zoek is naar een nieuwe auto je eigen spullen aanprijzen!

Houdt er daarnaast rekening mee dat de TS jullie reacties voor waar aan zal nemen.
Spreek je dus niet uit over dingen waar je geen ervaring mee hebt.
(sorry, even wat irritatie uiten).

Weer ontopic:
Een tweedehands auto hoeft geen probleem te zijn, je hebt vrienden die ook met nitro rijden? neem dan zo iemand mee als je wat gaat kopen en neem de tijd om alles rustig te bekijken.
Als je naar iemand toe gaat die iets aanbied ben je niet verplicht om het te kopen he?
Twijfel je? gewoon niet doen.

Een tweedehands is altijd een risico maar als je weet waar je op moet letten kun je ook een koopje op de kop tikken.

Succes

De Trophy 3.5 raad ik ook zeker aan boven de Bullet. Ik heb zelf de Bullet. Super toffe en prachtige auto. Wel wat kwetsbaarder in vergelijking met andere Hpi's. Draagarmen die snel kapotgaan, aandrijfassen die losschieten enz.
Bij mij ligt nu de middenas er weer uit. Misschien heb ik pech, dat kan ook.

Daarnaast blaast de Trophy de Bullet er vierkant uit :D

Mijn vorige auto was zoals je weet ook een HPI Bullet MT 3.0, en ik was inderdaad verbaasd van hoe kwetsbaar hij was. Volgens de verkoper en allerlei internetsites, was HPI een erg betrouwbaar merk, wat ik ook direct geloofde, nadat ik hier het een en ander had gelezen. Dus ik denk niet dat je pech hebt, want ik had dezelfde problemen. Ik heb een gevoel dat er iets in de gehele constructie van de auto niet klopt. Maar misschien is het opgelost met de update die nu in de winkel ligt.

Maar daarnaast had mijn oom geen problemen met zijn Bullet MT 3.0. Zelden iets vervangen, zover ik mij kan herinneren 2x iets voor 10 euro. Ik heb meer dan 120 euro aan onderdelen besteed als je het bij elkaar moet optellen.

2e hands weet ik niet of het een goede keuze is, aangezien ik zoals eerder het gevoel heb dat er fouten in de constructie van de auto zitten, zou ik het in ieder geval niet doen. Maar je kunt het altijd proberen.

Misschien een tweedehandse Savage 4,6 ofzo??

Dat jullie allemaal zoveel problemen hebben met de Bullet :p
Ik heb dan de electro versie, maar gaat zeker zo hard denk ik en 1x de shocktower en stuurstang gebroken, meer niet, en ik jump er zeker mee..

Hij is trouwens al 4dagen niet on geweest, dus weet niet of er nog wat van komt.. ?

Dat jullie allemaal zoveel problemen hebben met de Bullet :p
Ik heb dan de electro versie, maar gaat zeker zo hard denk ik en 1x de shocktower en stuurstang gebroken, meer niet, en ik jump er zeker mee..

Hij is trouwens al 4dagen niet on geweest, dus weet niet of er nog wat van komt.. ?

Flux gaat met een 3s nog harder dan een perfect afgestelde 3.0, geloof mij nou maar :p

Mijn vorige auto was zoals je weet ook een HPI Bullet MT 3.0, en ik was inderdaad verbaasd van hoe kwetsbaar hij was. Volgens de verkoper en allerlei internetsites, was HPI een erg betrouwbaar merk, wat ik ook direct geloofde, nadat ik hier het een en ander had gelezen. Dus ik denk niet dat je pech hebt, want ik had dezelfde problemen. Ik heb een gevoel dat er iets in de gehele constructie van de auto niet klopt. Maar misschien is het opgelost met de update die nu in de winkel ligt.

Maar daarnaast had mijn oom geen problemen met zijn Bullet MT 3.0. Zelden iets vervangen, zover ik mij kan herinneren 2x iets voor 10 euro. Ik heb meer dan 120 euro aan onderdelen besteed als je het bij elkaar moet optellen.

2e hands weet ik niet of het een goede keuze is, aangezien ik zoals eerder het gevoel heb dat er fouten in de constructie van de auto zitten, zou ik het in ieder geval niet doen. Maar je kunt het altijd proberen.

Misschien een tweedehandse Savage 4,6 ofzo??

Ja,ik weet het !
Mijn neef en ik hebben ook al eens pech gehad met zijn traxxas e- revo en hij is nog geen 4maanden oud!
1x gebotst en krak de voorstang gebroken ,met mijn tamiyas nog geen problemen mee gehad alleen met moter en regelaar weer twee nieuwe moters en regelaars besteld heb zo al 6kapotte moters liggen allemaal omdat ze niet waterdicht zijn!mijn autos zijn ook al 3 en 20 (van mijn vader)jaar oud he.
Dus daarom wil ik graag eens beginnen met nitro.
Ook tof zo' n flux maar kost die dan evenveel als de nitro?
Eindelijk morgen zijn de toetsen gedaan dan kan ik kijken voor een geschikte wagen! Danku voor jullie reacties!! Jullie helpen mij!!:cool:

Ja,ik weet het !
Mijn neef en ik hebben ook al eens pech gehad met zijn traxxas e- revo en hij is nog geen 4maanden oud!
1x gebotst en krak de voorstang gebroken ,met mijn tamiyas nog geen problemen mee gehad alleen met moter en regelaar weer twee nieuwe moters en regelaars besteld heb zo al 6kapotte moters liggen allemaal omdat ze niet waterdicht zijn!mijn autos zijn ook al 3 en 20 (van mijn vader)jaar oud he.
Dus daarom wil ik graag eens beginnen met nitro.
Ook tof zo' n flux maar kost die dan evenveel als de nitro?
Eindelijk morgen zijn de toetsen gedaan dan kan ik kijken voor een geschikte wagen! Danku voor jullie reacties!! Jullie helpen mij!!:cool:

Kost meer in aanschaf dan een nitro, als je op LiPo's wilt gaan rijden. Maar aan nitro moet je natuurlijk elke keer brandstof kopen (ligt er aan hoeveel je rijd, ik vond het nooit een probleem) terwijl je tegenover electro geen kosten meer hebt. Hou er alleen wel rekening mee dat je accu's het na een paar jaar opgeven, maar dat is normaal

Back