Twicell 800 vervangen door ... ?

Hallo,

Ik heb een kleine vleugel (Rhino) met een Speed 300. Tot nu toe heb ik met 8 Twicell 800 gevlogen, maar deze cellen missen wel aan kracht. Door welke cellen met meer power maar met gelijke afmetingen kan deze Twicells vervangen. Het moeten wel dezelfde afmetingen zijn want gaan anders niet in het accucompartiment. Lipo's durf ik hier niet gebruiken want de cellen hangen onder de vleugel en kunnen beschadigd worden.

Twicell: 11 x 45 mm en 12 gram.

Bedankt vopor een reactie.

Jos

Wat voor SP300 6V? (met vertraging neem ik aan)... deze trekt tussen 6-8A en dat is net te veel voor het AAA formaat accu.

Je zal toch meer moeten denken aan Het 2/3 AA formaat cellen .... 500AR NiCad of de NiMh tegenhangers van 950-1200 Mah (GP, KAN, SanYo, etc.).... zijn per stuk wel 8-10 gram zwaarder dan de AAA'tjes :-( maar 6 stuks zouden voldoende moeten zijn :-) ...... , als je ze in 3 rijen van 2 soldeerd zijn ze qua oppervlak ~ 8 x AAA in vlakke uitvoering ...

De MS-Composit "SWIFT" heeft een beetje het zelfde probleem ..... met 280 6V (met vertraging 4:1 en 8"x6" prop) ..... niet echt vooruit te branden .....

Met een SP300 6V en 5:1 vertaging met dezelfde 8"x6" prop een stuk vlotter zelfs op 6 cellen van het 2/3 AA formaat .....

Dit soort vliegende vleugeltjes vinden wat grotere prop's zowieso wel prettig, in verband met de vrij grote luchtweerstand die deze dingen nu éénmaal hebben......

Back