Twijfel T-rex 450 / Mini Titan E325

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Qali, 24 aug 2008.

?

Welke beginnersheli

  1. T-rex 450

    18 stem(men)
    36,7%
  2. Mini Titan E325

    31 stem(men)
    63,3%
  1. Qali

    Qali

    Lid geworden:
    14 dec 2005
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Leuven
    Zoals de titel het al aangeeft...
    Als beginner ben ik op zoek naar een e-heli.
    Deze twee modellen blijven over maar zou niet weten de welke te kiezen?
    Iemand tips/hints/ervaringen?
     
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

    Simpel... alle twee! Dan kan je zelf het verschil vernemen. Alle plussen en minnen van beide heli's zijn meerdere keren tot in den treure en recentelijk besproken op dit forum waaruit blijkt dat het alle twee redelijk vergelijkbare prima helietjes zijn.

    Greetz, A
     
  3. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Sluit ik me geheel bij aan. Beide prima heli's waar ruim voldoende spare parts voor te krijgen zijn. Persoonlijke voorkeur en/of prijs kan de doorslag geven.
     
  4. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Mini Titan E325
     
  5. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik zou of de Trex SE V2 kopen, of de MiniTitan. De minititan is dan wel een heel stuk goedkoper dan de SE V2.

    Ik vind de Minititan dus meer waar voor je geld.
     
  6. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Mini titan heeft wat kleine euvels, maar als je daar eenmaal doorheen bent is het een prima heli, ik heb dus ook op de MT gestemd.
     
  7. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Ik heb voor de Mini Titan gekozen omdat ik hem mooier vind dan een trex450, en andere vinden de trex450 weer veel mooier.

    Maar het zijn beide TOP heli´s vind ik.
     
  8. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Heb je de SJM430 al eens overwogen ? Een wat grotere, volledig carbon-alu heli voor de prijs van een mini titan (mits je de juiste kanalen kent)...
    Ik dacht ook de mini titan te kopen, tot ik de SJM500 (voorloper van SJM430) vond. Mijn keuze was snel gemaakt en geen moment spijt van gehad. Vergeleken met de carbon-alu SJM is zo'n plastieken heli echt enorm fragiel.
     
  9. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    wat je ook moet bekijken is de prijs EN de beschikbaarheid van wisselstukken.

    MT onderdelen vind je wel in elke modelbouwzaak, Align onderdelen zijn veel duurder en al minder te verkrijgen. SJM onderdelen is echt een uitdaging om ze goedkoop en op stock te vinden in de buurt.

    ik heb de MT en bevalt me uitstekend, met andere types nog niet gevlogen, dus ik kan niet vergelijken.
     
  10. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Eigenlijk klopt je vergelijk niet qua prijs. Als je de 450 SEV2 wil vergelijken met een MT, moet je dat doen met de MT SE...en die kost ook wat meer, waardoor de prijzen min of meer gelijk zijn.

    Volgens mij kan je amper een objectieve keuze maken tussen beiden, ze zijn zeker aan elkaar gewaagd.
     
  11. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Het is waar dat je SJM onderdelen niet in elke modelbouwzaak op de hoek van je straat vind. Je moet ze bestellen in china (2 weken levertijd) of in zwitserland (iets sneller, maar duurder)
    Aan de andere kant moet je ook bekijken hoeveel wisselstukken je nodig hebt en wat je er wil aan uitgeven...
    Eergisteren was er een schroefje in de kop van mijn SJM430 losgekomen (eigen schuld, niet gechecked op locktite). Resultaat : flybar los, waardoor de blades full negatief gingen tijdens een hoover op 1m hoogte.
    Bij een plastieken heli kan je dan gegarandeerd landingsgestel, main shaft, main blades en wat spul in de kop vervangen. Als je pech hebt ook tailboom en tailblades.
    Schade bij de SJM : niks. Gewoon een supersnelle automatische landing. Het ene moment hoover je, het andere staat hij met een smak op het gazon, nog voor je in een reflex de throttlehold hebt omgegooid.

    Dus met een plastieken had ik naar de modelbouwzaak gekund, nu moest ik gewoon het schroefje terug vastzetten, dit keer MET locktite :)

    typische crashschade bij de SJM (als je blades in de grond draaien) : mainblades, mainshaft, flybar. Soms ook feathering bolt, tailshaft en als je de pech van een boomstrike hebt tailboom. Deze onderdelen kan je makkelijk zelf op voorraad houden. Kost je iets van een 30 euro.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  12. nwolsink

    nwolsink Guest

    Kijk ook eens naar de T-REX500, deze zal weliswaar iets duurder uitkomen maar vliegt wel heel wat stabieler dan bovengenoemde. Heb zelf ook een MT gehad wat overigens een prima heli is maar denk wel dat je met een 500 langer plezier hebt door zijn formaat.
     
  13. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    het verschil tussen beide heli's (uit eigen ervaring)

    Mini titan (se) = vliegen-laden-vliegen-laden....

    T-rex 450 se V2 = vliegen-schroeven-laden....
     
  14. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Met deze vraag ben ik ook ff bezig geweest. Uiteindelijk spreekt de Mini Titan mij meer aan. Goedkoper in parts en mooier om te zien, vind ik.

    @ Cornetto: ik heb begrepen dat RC-helistore in Geel, de moeite waard is om je spullen aan te schaffen (ik moet bij 0 beginnen, heb nog totaal geen heli spullen) is dit zo of weet jij of iemand anders een beter adres????
     
  15. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Al mijn ervaringen met RC-helistore waren alleen maar positief!
     
  16. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Bedankt Laurens!!

    Enig idee wat ik voor de hele handel ongeveer kwijt ben?

    Ik wil natuurlijk de kit en:
    -Gy401 (servo?)
    -3 hitec servo's MG65 nog iets dacht ik.
    -lader en lipo's nog geen idee
    -zender de 6 of 7ch spectrum of een Futaba


    Grove schatting?!
     
  17. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Vliegklaar gok ik 700-800E, maar ik zou je dat niet met zekerheid kunnen zeggen.
     
  18. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Let wel dat dit topic intussen al een jaar oud is.

    Persoonlijk zou ik niet meer voor een Mini Titan gaan hoor, is een beetje verouderd, en gaat in tweedehands ook niet meer goed.

    De T-Rex 450 heeft intussen een nieuwe versie gekregen (450Pro), en er zijn een aantal goeie alternatieven op de markt gekomen : Beam E4, Furion450, Rave450, ...
     
  19. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    mini titan is nog steeds een prima heli hoor ...
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    En de MT is nu ook in pro bling metal versie II te krijgen.
    Hoorde vorige heli avond nog iemand verzuchten dat ie liever een mt had gehad dan zijn Tr450.. :D
     

Deel Deze Pagina