twin cyclon

Heeft hier iemand ervaring met het aan elkaar koppelen van 2 brushless buitendraaiers. Ik ben bezig met 2 cyclon 160 te koppelen met één starre lange as. Elke motor zal zijn eigen jeti advance 90 regelaar hebben.
Ik heb dit in het verleden geprobeerd met 2 kleinere motoren maar met maar 1 regelaar, dit werkte natuurlijk niet. Ik denk dat ik met 2 exact dezelfde kwaliteitsregelaars geen probleem zou mogen hebben.
Wie kan mij meer vertellen en zeggen of ik al dan niet gelijk heb.

Tsja, het is vaker gedaan (sorry, geen linkje!) en bij bijvoorbeeld UH zijn deze motoren (voor een redelijk laag bedrag) gewoon te koop. Wat moet het gaan aandrijven of gaat het puur om het bouwen?

Het schijnt wel belangrijk te zijn om de motoren dusdanig op de as te monteren dat ze op hetzelfde moment 'bonken'

Dit kan je doen door 1.5 volt op 1 fase van de iedere motor te zetten, de motoren locken dan op een magneet.

Als je dit niet doet, raken de regelaars van slag omdat deze uit de inductie van de spoelen etc moeten afleiden waar de buitenkant zicht bevindt.

Ik heb ooit ergens een beschrijving gezien van dit verhaal, maar kon dat niet meer vinden.

Back