Twin Jet multiplex

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Attila, 5 mei 2003.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hotliner zwever zweefde rustig door...
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Ja Franck, en de zwever behoefd een nieuwe romp en prop. Ik balen en Rene waarschijnlijk niet minder.

    Makkelijk te voorkomen? Waarom hebben we dat dan niet gedaan? :?

    Waarom heb ik die twinjet in het startgebied niet goed ingeschat,
    Wat deed die twinjet in het startgebied,
    Waarom check ik mijn roeren altijd twee keer, als ik het een keer had gedaan was ik er voor langs geweest,
    Als de twinjet op dat moment geen looping draaide was hij al weg geweest,
    Eén meter naar links en we hadden elkaar gemist,
    Eén meter naar rechts ook,
    Etc... etc...

    Volgens mij was het gewoon een ongeluk. Ik had (natuurlijk achteraf) misschien beter kunnen anticiperen op de twinjet. De twinjet had dat (natuurlijk achteraf) ook kunnen doen op mijn start (die wel werd aangekondigd), en dan nog, wat is de kans dat je elkaar dan in een drie demensionale ruimte raakt. Ik heb me neergelegd bij een typisch geval van pech voor Rene en voor mij.

    Echter wel mijn favoriete model zwaar beschadigd en dat maakt wel iets los. In ieder geval zo veel dat ik de behoefte heb om te reageren op de terloopse stelling: Had makkelijk voorkomen kunnen worden.

    Waarom hebben twee ervaren vliegers dat dan niet gedaan. Waarom overkomen mensen soms dingen......misschien was het wel gewoon pech.....misschien was het wel gewoon een ongeluk. Maar ja, dat zou betekenen dat niemand de schuld draagt en daar is natuurlijk niets aan te beleven.
     
  3. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Oh nee, ik ben het zeer zeker met je stelling eens!

    Dit soort dingen gebeuren gewoon. Ik reply-de meer vanuit de discussie die ik had met clubleden (die ook achter jou in het gras lagen op moment van crash ;) ) Het viel ons op dat er meer kon worden gelet op veiligheid. Sommige toestellen kwamen echt over het publiek heen.

    Nu zijn wij in Benschop echt geen lieverdjes wat veiligheid betreft, echter de crash kwam net op het moment dat we juist de discussie over veiligheid en gescheiden start en landingsgebied aan het voeren waren.

    grtz,

    Franck
     
  4. Guest

    Guest Guest

Deel Deze Pagina