Twin rotor of tandem heli.

• Topicstarter Topicstarter RuudTwixel
  • Startdatum Startdatum
R

RuudTwixel

Guest
Wie heeft er ervaring met twin rotor helicopters?
Wie heeft ervaring met zelfbouw?

Enige tijd geleden is het mij gelukt om een elektro twin rotor van 400 gram te laten vliegen.
Enkele techinische gegevens:
Een speed 400 motor, 7 NCs van 250 mAh, doorsnede rotors 51 cm, afstand tussen rotorassen 42 cm, vliegtijd 1 minuut, 6 servo's, 2 maal CCPM aansturing, gyro voor de nick functie.

Ik zoek een licht heading lock gyro voor twee servo's. Hebben jullie hiervoor tips?

Zie http://users.pandora.be/dw/koen/ , indoor heli vliegen in Alphen te nederland, Tandem in hovering!!! om mijn twin rotor in aktie te zien.

Csm maakt nu een HL versie van de icg 180 de icg 200, enkele hornet vliegers hebben die al met succes toegepast, 2 van die moet haast wel werken.............Peet..................8)

Oh ja uit voorraad leverbaar......

:spam:

Makelijke Twin Rotor Optie

Kwam op Runryder dit plaatje tegen, is een makelijke manier om een Twin Rotor te maken. Je moet de aandrijving van de staartrotor wel door iets anders vervangen?

groetjes,

Rick

TwinHead_Robbe2.JPG

PowerPete, is die CSM 200 gyro die nieuwe versie, zonder behuizing maar met krimpkous en speciaal aangepast voor micro-heli's? Ik lees daar op het Ikarus BBS goede berichten over.
Ik heb een piccolo heli en daar schijnt-ie goed voor te zijn, ook omdat hij HH heeft.

de csm 200 is de originele versie van de MS gyro maar dan met Headinglock en een huisje eromheen !!, huisje eraf kousje erom en presto je hebt een micro heading lock gyro............Peet...............8)

Ik las:
"Csm maakt nu een HL versie van de icg 180 de icg 200, enkele hornet vliegers hebben die al met succes toegepast, 2 van die moet haast wel werken.............Peet.................."

Twee heading lock gyro's vind ik een beetje duur. Ik heb geloof ik een oplossing gevonden die veel minder duur is. Ik gebruik een Delta mixer en een heading lock gyro.
De servo's kunnen onafhankelijk aangestuurd worden en ik kan de gier functie stabiliseren. Als ik mijn zender anders programmeer dan moet dit werken.

Toch bedankt voor de tip.

Heey Ruud,
het heli vliegen (Fun Piccolo, weet je nog van laatst) gaat nu fantastisch!
En die Hornet Twin Rotor is zeker wel gaaf, misschien dat je die electronica kunt gebruiken!?

Groeten,
Dave

Inmiddels heb ik een aantal testen gedaan met een Delta mixer.
Eerst heb ik een deltamixer aangesloten zonder gyro.
Nadat ik mijn zender anders geprogrammeerd had heb ik hiermee kunnen vliegen.
De servo's blijven helaas voortdurend een beetje bewegen.
Ook een andere mixer lost dit probleem niet op.
Gebruik van andere servo uitgangen op mijn 7 kanaals ontvanger lost ook niets op.

Als ik een gyro aansluit tussen de ontvanger en de mixer dan slaan de servo's helemaal op hol.
Weet iemand waarom dit niet zonder storing wil werken?

Inmiddels kan ik testen met een Ikarus Wing gyro. Dit werkt in elk geval zonder storing.
Helaas heeft dit gyro geen heading lock. Ik moet hiermee nog testen of het voldoende stabilisatie geeft.

Back