Twinjet ombouwen naar brushless

• Topicstarter Topicstarter William
  • Startdatum Startdatum
W

William

Guest
Hallo,

Ik heb mijn Twinjet sinds december en heb er al 5-tal vluchten meegedaan. Maar ik vind dat hij nogal weinig power heeft. Daarom bennek van plan hem om te bouwen naar brushless. Heeft er iemand dit al gedaan? Enig advies omtrent : - welke brushless motors
- regelaars
- batterij
- schroeven
En ik had gisteren het probleem dat mijn ailerons loskwamen, hoe lossen jullie dit op?

Grtz William

3s2p of 3s3p KOKAM 2000 HD met 2 x Mega 16/15/3 met een 4.7x4.7 CAM prop. Gaat dan erg lekker ;)

Ik vloog met 2 X Mega 16/15/3 met 5 X 5 cam propjes en 8 X RC2400 gepusht en een Jeti 70 A regelaar en dat ging behoorlijk voorruit, maar echt snel zal hij nooit worden omdat de vleugel nogal dik is. Hij ging wel verticaal en het heeft me ook wel wat pakketjes gekost want ik trok 2 X 30 A en dat vonden die celletjes niet zo leuk, vooral niet omdat de Twinjet wel een thermoskan lijkt. Op het laatst toen de bijna onverwoestbare Twinjet bijna uit elkaar viel heb ik er pas accu koeling ingemaakt. Dat probleem met dat scharnier tape heb ik ook gehad en daarom gebruik ik voortaan gewoon een reepje Oracover en strijk dat met een niet te hete bout erop en dat werkt veel beter.

Pas nog een advies gegeven in een draadje van de Micro jet. denk dat 2x die setup wel heel erg lekker en licht is (en ook een stuk goedkoper als de Megas) . voor de motoren + akkus ben kan je vast 2x160 gr bij je lege kist optellen :D . ff doorbladeren dus :wink:

grtz, Erik

Back