twinjet

hey,

ik wil eingelijk me twinjet beetje opfokken;) zit te twijfelen tussen 2 manieren.

1. 2 binnenlopers borsteloos uiteraard met hoog kv weet alleen niet of dit op 1 regelaar kan en zoja hoe.

2. 1 grote buitenloper in t midden een axi 2826/10 met 4 cel lipo.

mijn gevoel zegt keuze 1 omdat dat volgends mij gewoon een stuk harder moet gaan.

graag uw mening :P

MVG!

2x zo zwaar 2 regelaars 2x zo duur 2x zo hard??? maar wel leuk om een keer te doen
ik zou voor optie 2 gaan motor ken ik wel niet maar de twinjet is die net zo groot als de funjet ongeveer??

gr Andre

welke motor voor speed

Ik ga ook een nieuwe twinjet met 1 motor uitrusten .

De vraag is welke nemen .:D

Lipo's tot 6S is aanwezig .

Is de bedoeling dat hij echt hard gaat .

Ik heb er al een met 2 buitenlopers die al iets sneller is als het orginaal .

Mvg Johan

een 2w-20 op 4S 80Amp regelaar(zit je echt safe anders 60Amp) met een 5.25x4.75 prop gaat wel erg hard wordt ook op Funjets toegepast kijk maar eens op Youtube

gr Andre

ik vloog een Funjet zelf met een mega 16-15-3 3000kv op 3s met een 6x4 60Amp verbruik ongeveer 45Amp en ging toch aardig hard, nu ga ik hem proberen met een mega 16-20-2 3100kv 5.25x4.75 met een 100amp regelaar maar trekt nu al 64Amp dus vrij veel en of het veel harder gaat??? de Funjet is toch qua omvang een beetje te vergelijken met de Twinjet of niet? enne 10'' wat voor maat is dat 8x4 of zoiets

gr Andre

De twinjet is 2x zo zwaar als de funjet ,is dus geen vergelijk .

Prop's worden in " (inch) aangegeven

8 x 4 = 8"x 4"

En op de twinjet moet minstens een prop met 10" op .

Denk eerder aan de Mega 22/20/2 met een 1:2 vertraging als aandrijving .

Mvg Johan

hoe zwaar ben je gehecht aan de Twinjet?
voor het geld van 1 deftige binnenloper (optie 1, je hebt er dus 2 nodig!) koop je een nieuwe Funjet

de Funjet is dan wel 2x zo licht, maar niet veel kleiner en meer geschikt voor echt snel vliegen
ik vloog mijn Funjet het een HET-RC 4W en een CAM-propje van 5,5" op 4S zo'n 140 km/h; knappe Twinjet die dat haalt

Het is ja zo dat ik de twinjet heb liggen .

Mega 22/20/2 heb ik ook en Alu vertragingen van 1:2 en 1:2,4

En 140 is te langsam , dat moet veel sneller konnen . :D

Mvg Johan

ik vloog mijn Funjet het een HET-RC 4W en een CAM-propje van 5,5" op 4S zo'n 140 km/h; knappe Twinjet die dat haalt

En 140 is te langsam , dat moet veel sneller konnen . :D

Hahaha, nu begint het leuk te worden :cool: Ik ga dit topic maar eens een tijdje in de gaten houden (enneuh... vergeet de plaatjes, filmpjes en cijfertjes niet) :mrgreen:

Succes snelheidsduivels!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
flitspaal.gif

Heb al effe een onderplaat gelijmt waar de binnenloper + vertraging en regelaar op komen .
67384946b094d0100.jpg

Zijvinnen zijn al in zilverlook . :D

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig Johan!
Ik blijf van mening dat een FJ makkelijker rap te maken is, maar volgens mij bestrijdt jij dat ook niet.
Jouw Twinjet lijkt me ook wel een leuk platform voor een dikke EDF.

Om "ik heb de langste/dikste/allebei"-discussies te voorkomen zal ik verder geen cijfers meer posten in dit draadje ;-)

Hij ziet er nog wel erg goed uit trouwens nog niet veel mee gevlogen of erg netjes behandeld
ik ben benieuwd nu wat je ervan gaat maken Johan ,en ja inderdaad 2x zo zwaar en hij is maar iets groter en langer, wel gewoon weer te koop net als de microjet een 10inch prop is wel erg groot vind ik , het weggooien wordt wel lastig zo, die mega met vertraging hoeveel toeren houd je dan ongeveer over? en op hoeveel S wil je die gaan doen dan?

gr Andre

jee ziet er nog erg strak uit na 5 of 6 jaar ,wat voor setup zit hier op en hoe gaat gaat zoiets, maar met die prop 12x8 ben ik zeeeer benieuwd hoe dat gaat ,indien mogellijk film dit gebeuren eens, ik wacht af op de test resultaten, succes ermee

gr Andre

2 x Simprop Magic Torque 15/14 met 7 x 5 APC op 3S 2100

Dit is al een stuk sneller als de orginale en veel lichter .

Was ook niet de bedoeling er een speed model van te maken maar een fun model die je op elke meeting snel effe kan nemen .

Mvg Johan

Heb toch maar besloten de Twinjet te gaan folien .

De zilverplakfolie is niet mooi op de romp te krijgen .

En Oracover houd zeer goed op elapor . ;)

De eerste vin .:D

673849511a78750f7.jpg

Mvg johan

Heb ondertussen de motor er op zonder vertraging .

Met vertraging word de prop te groot .

Nu zit er een 7 x 6 camprop op .

67384957ac73bdf2d.jpg

Regelaar blijft op de rug voor de koeling .

Motor trekt zo 62 A. :D

Lipo Zippy 3S4000

67384957ac740cf27.jpg

Denk dat dit wel wil vliegen , nu eerst maar klaar bouwen tussen de andere projekten door .

Mvg Johan

Mvg Johan

Back