Twinstar Brushles

• Topicstarter Topicstarter ludo
  • Startdatum Startdatum
L

ludo

Guest
Heeft er iemand ervaring om een Twinstar met brushles motoren uit te rusten, en hoe het best aankoppelen

Echt bedankt voor je hulp.

Zo zijn de meesten hier ja :)

Je kan veel kanten uit om een Twinstar brushless te maken.
Je kan er brushless motoren inzetten zodat hij net iets sneller vliegt dan standaard, maar ook dat hij vliegt zoals een speer :)

Ik denk dat je best eens kijkt bij hobbycity, ze hebben daar het meeste keus voor die zaken :)

Hallo Ludo, ik heb mijn Twinstar 2 brushless gemaakt op deze manier:

-motoren: roxxy 2827/26
-regelaars: jeti eco 18 A
-props: APC 9X6

Voor de motoren heb ik een passend plaatje gemaakt van triplex en dat heb ik aan de achterkant tegen de originele kunststof motorbevestiging gelijmd.

Achter de motoren zitten de regelaars.
Zoals je ziet gebruik ik TWEE regelaars omdat het zaakje anders niet betrouwbaar werkt.
Bij borstelmotoren is één regelaar voldoende maar bij borstelloos werkt dit niet goed... De regelaars zitten zo ook lekker in de verkoelende wind.

Bij één van de twee regelaars heb ik het BEC-kabeltje afgekoppeld om zeker geen problemen te krijgen maar het schijnt dat het niet echt moet als de regelaars identiek zijn.

De power is prima: recht omhoog bij volle accu....;)

Twinstar brushless

bedankt Slomo dit is de uitleg die ik nodig had.
tevens bedankt aan de andere voor hun repley

Bij mij een gelijkaardige setup:

motoren: 2x plettenberg typhoon 15/10
regelaar: 2x regelaar 30A
props: 9*6

Met dergelijke setup heb je problemen bij een twinstar, aan de lijve 2 maal ondervonden waarbij de motoren zichzelf uit de gondels trokken.
Vervolgens zelf de constructie in depron nagemaakt die dezelfde is als de originele en de motoren op triplex plaatje aan het depron gelijmd.
Hierna een expoxy glasmat over het geheel.
Nu komt het niet meer los

Brushless heeft dus heel wat meer power dan de originele motoren en de kans is dus groot dat je ook uw constructie zal moeten aanpassen.

Ik ben hem aan het uitrusten met 2 x Typhoon 6/3D en 2 x hacker regelaar van 8A op 3s 2000 kokam . ;)

Moet geen raket worden maar lekker lang vliegen bij minder gewicht en dubbele power .

Mvg Johan

Back