twinstar fpv (nog een fpv'er erbij)

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door u4eake, 14 aug 2010.

  1. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Gisteren nog wat geknutseld en mijn mx12 uitgebreid naar 8 kanalen met headtracker en ppm mixer.

    Zie mx-12-met-8-kanalen-via-ppm-mixer-en-headtracker

    Ik merk echter wel dat pannen redelijk schokkerig gaat. REmy, jij gebruikt toch ook die hobbyking headtracker he ? Is die bij jou ook wat schokkerig bij 't pannen of heb je daar iets op gevonden ?

    Vanavond of morgen nog een turnigy 90mg modden voor 180° rotatie + de headtracker aansluiting mooi op mijn mx12 inwerken en dan is het headtracking gebeuren ook weer gerealiseerd en kan ik weer een testvluchtje maken :)
    Hopelijk krijg ik weer niet teveel rc storingen van de servos...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Nee, de tracker blijft wat schokkerig, al scheeld het enorm veel als je andere servo's gebruikt.
    Zo voldoen de HXT900 prima voor een of andere fun kistje, maar wil je wat mooiers dan gaan voor wat beter servo's.
    Zo gebruik ik de 180graden BEVRC servo's. Die zijn metalgear en hebben al een wat fijnere resolutie.
     
  3. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    180 graden panservo modificatie lukt ook met de turnigy 90MG. Te gebruiken weestanden zijn 3.28Kohm en 2.66k. Geeft ongeveer 170° uitslag zonder de mechanische stops te raken, das voorlopig wel voldoende voor me.
     
  4. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Da's grappig. Die van mij kwam ook niet verder dan 180 graden. 180 graden servo's waarmee ze regelmatig adverteren gaan ook niet verder dan 170 graden.

    u4eake, je voltage van de rp8d1 kun je met ( bijgeleverde?) software aanpassen naar een % teken. je hebt dan mooi een schaal van 1 naar 10.
     
  5. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    OW, dat zou inderdaad wel leuk zijn, voor mezelf blijft het gelijk of er 0.9 tot 1.9 of 1 tot 10, maar het legt wel wat makkelijker uit aan meekijkers en is iets 'professioneler' ;-)
    Ga ik eens achter zoeken op internet, dacht niet dat er bij mijn CE OSD een schijfje met software bijgeleverd werd.
    In elk geval bedankt voor de tip !
     
  6. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Nou, de headtracking is dus klaar geraakt en gisteren ging de grote eerste test zijn :) Lekker voor het eerst vliegen met headtracking :)
    Alle spulletjes opgesteld, range test gedaan, hmm vrij pover, maar voor kortbij te vliegen (paar 100m) voorlopig wel voldoende.
    Ok, laptop op voor de opname, alles aangezet, hmmm begint te miezeren, rotwolk, hey kijk wat een mooie regenboog, ja inderdaad, mooi PLENS komt daar ineens een hoop water en ijs uit die wolk vallen om u tegen te zeggen.
    Als de bliksem (laat het uit he) laptop ingepakt en dan zender, fpv spullen en lopen naar de auto. Ondertussen ik ook helemaal nat.
    Als alles net terug in de auto staat (doornat natuurlijk) houdt het doodleuk op met regenen en schijnt de zon weer !!!!
    Mijn goesting was ondertussen wel over met natte apparatuur en een kletsnatte broek bij temperaturen net boven het vriespunt.
    Geen eerste headtracker vlucht dus :(

    Nouja, zo ziet het er nu uit (niet echt netjes maar ik ga eens een nieuw plankje maken wat het depron is wat opgevreten toen ik de elektronica inspoot met plasticspray (goed dat ik dat preventief gedaan had voor als het eens zou beginnen regenen)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2010
  7. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Dat zit prima zo:). Belangrijk is dat er niet veel speling op zit.
    Welke headtracker gebruik je nu?
     
  8. andreasfischer

    andreasfischer

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    305
    Locatie:
    rotterdam
    Ik blijf jullie op de voet volgen en zal na de kerstvakantie denk ik ook mijn spullen gaan bestellen. maar had een vraagje aan u4eake kan zijn dat ik het gemist heb maar wat zit er in dat verrassings ei ?

    mvg.
    Andreas
     
  9. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Volgensmij een power filter zodat hij maar 1 accu nodig heeft aan boord.

    Zelf filter maken:
    http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=16646367&postcount=14
     
  10. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Volgens mij verkopen ze in België andere verassingseitjes haha.
    Die sluiting is anders. Of is dit tegenwoordig verandert? ik weet nog dat het vroegââh van die krengen waren om open te maken.

    Wat zit er naast het eitje u4eake? is dat dan misschien het spoeltje waar baguus het over heeft? dna lijkt me dat eitje over bodig..Misschien is het een Ubec...

    Spannend! letterlijk een verassingseitje.
     
  11. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    HAHA, weet je, op de club vraagt ook iedereen, maar dan ook iedereen, wat dat eitje is :)
    De filter is het niet, die zit aan de andere kant (die elco met het rode pakje ernaast, pakje is spoel met krimpkous errond)
    Een ubec is het ook niet, servo's zijn verdeeld over de 2 becs van de regelaars.
    Ik vertel soms wel eens lachend dat het de "radar" is, maar das ook niet waar.

    Het 'spoeltje' dat er naartoe gaat is eigenlijk een regelbare weerstand, maar die gaf niet het verhoopte resultaat (eigenlijk helemaal geen merkbaar resultaat).

    Een aandachtig lezer van het topic weet nu misschien al wat het erin zit :)

    Speling zit er niet ophet systeempje en als headtracker gebruik ik de x-1000 van hobbyking, gekoppeld via ppm mixer aan de mx12 (zie ander topic over aanpassen mx12 naar 8 kanalen.)

    PS. sluiting is hier altijd zo geweest Remy, om te openen moet je in 't midden hard drukken, soms wel lastig open te krijgen ja.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2010
  12. andreasfischer

    andreasfischer

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    305
    Locatie:
    rotterdam
    ooh leuk het wordt een raadsel:p
    Denk dat er een microfoon inzit door het eitje zal er geen wind ruis zijn.
     
  13. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Kijk, meteen goed :)
    Helaas is dit BEVRC microfoontje een beetje te gevoelig. Zelfs met het eitje vol foam gepropt en de micro er midden in hoor je na het opstijgen niets meer (ik denk dat het microotje overstuurd wordt door het lawaai), tenzij soms tijdens het zweven.
    Op de grond hoor je iemand op 5m afstand prima praten :)
    Ook de 1K regelbare weerstand maakt geen hoorbaar verschil.
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Haha geweldig, een mini "blimp" microfoon! Zou je em eigenlijk vol gaatjes moeten prikken en er een harige hoes overheen moeten trekken, maar opzich wel een ontzettend creatief idee. :lol:
     
  15. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Wat dom!

    Natuurlijk:). er gaat een rode en een zwarte naar binnen, en komt een witte uit:). Alhoewel, ik wil ook nog weleens een witte draad als signaal draad solderen;).

    Die mic kun je straks weg gooien als je een tracker bouwt:D Immersion heeft 2 inputs, alleen gaan ze gewoon door elkaar heen.
     
  16. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
  17. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Dat complete pakket ziet er goed uit. En de prijs valt mij nog mee. Je zal niet heel veel goedkoper uit zijn door bij hk te bestellen. Dus ik zou er gewoon voor gaan.
     
  18. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Met 120 dollar (natterer complete set minus 67 euro voor de TS2) kom je denk ik een heel eind bij hobbyking hoor. :p
    Twee motors van een tientje, twee regelaars van een tientje,
    4 servos van 5 dollar, propmounts en propellers van bij elkaar 10 dollar.
    Je kleed hem voor 80 dollar helemaal aan denk ik. ;)
     
  19. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Niet iedereen heeft zoveel gedult als jij Sven :rolleyes:
    Mensen willen vliegen! Niet kijken naar de spulletjes of wachten op de douane

    ;)
     
  20. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    En dan komen er nog verzendkosten bij, als je pech hebt ook nog douane. Of het pakketje verdwijnt zoals jouw epp vlieger :p
    Ik bestel zelf ook veel bij HK, maar vind het wachten op de spullen altijd verschrikkelijk. Je bankrekening is al wel geplunderd maar je hebt er dan nog niks voor terug.
     

Deel Deze Pagina