Dit weekend een paar vluchtjes gedaan met de kodak zx-1 op de twinstar.
Het was eerst nog flink werken (en vloeken) om die zx-1 goed op de twinstar te krijgen. Ben nog niet helemaal tevreden over de opstelling, maar het werkt al wel. Ziet er alleen niet zo geweldig uit
Zaterdag eerst geprobeerd om de zx-1 vanaf de vliegaccu van stroom te voorzien, net als fpv cam en zender. Voor fpv cam en zender ging dat prima, gewoon via de balanceerstekker op de 3 cellen aansluiten. De zx-1 op 1 cel ging echter niet zo goed, want bij 3.75 volt hield die ermee op. Mijn twinstar is redelijk overpowerd, en volgas laat die een halfvolle lipo makkelijk tot 3.5V per cel zakken, dus dat ging zo niet.
Ok, de zx-1 dan op de 5V bec van een regelaar aangesloten. Ik heb 2 regelaars en elke bec voedt de helft van de servo's dus ik dacht dat ik nog wel wat over had. Niet dus. Zelfs zonder motor stookte ik 1 bec zo heet dat die afsloeg.
Goed, ondertussen was het al half 5, dus dan maar 2 AA Nimh batterijen in de zx1 want anders kwam er van vliegen niets meer in huis. Het extra gewicht van de Nimh's vind de twinstar trouwens niet erg.
Bij de eerste vlucht zaterdag stond de zx-1 duidelijk te hoog gericht. Ik zag 80% van het filmpje enkel lucht. Probleem was dat ik hem niet lager kon richten, want dan zat de fpv cam in de weg. Dus de fpv cam moest ook lager.
Het hoogteroer van de twinstar zat ook niet goed meer, blijkbaar versprongen bij transport.
Zondag de fpv cam lager gezet, maar bij de laatste lijm operatie lijm ik hem toch wel niet scheef zeker ! Hop, snel terug lossnijden met papiermes. Beetje wrikken, die secondenlijm is ook zo snel droog he (natuurlijk als je ook kicker gebruikt), ja 't komt, hier nog een beetje wrikken en natuurlijk schuift daar mijn mesje uit en snijdt de draden van de cam door 1mm achter het stekkertje !!!
*#@&§!!*é*"#~*@ De cam was los ja...
En ik dacht net eens vroeg op de club te zijn en ook nog wat vluchtjes met de jet (
nog-een-1e-jet-t22-warrior-met-p160 )neer te zetten.
Na eens flink gevloekt te hebben toch maar de soldeerbout ter hand genomen en erin geslaagd de draadjes terug aan het stekkertje te solderen.
Rond half 4 toch nog op de club geraakt en een vluchtje met de Jet gedaan.
Dan met de twinstar en dit keer ging het wel goed. Ik merk wel dat ik al snel veel storingen op mijn rc heb. Mogelijk heeft de twin dit altijd al gehad maar heb ik dat vroeger nooit gemerkt ? Echter omdat ik nu een pan servo heb kan ik goed storingen zien door plots wegdraaien of trillen van de camera. Is op de HD cam ook goed te zien.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik de fpv cam en tx ook voedt vanaf de hoofdaccu, maar later nog eens geprobeerd met aparte accu en met zelfde resultaat.
Fotootjes :
Het stukje isolatieschuim vooraan op de kodak heeft een dubbele functie. Het dient vooral om de microfoon af te sluiten en het windgeruis te dempen, en dat werkt aardig, maar tegelijkertijd beschermt het ook de kodak en de tx antenne.