Twinstar II flapperons

• Topicstarter Topicstarter ikkewileenmustang
  • Startdatum Startdatum
I

ikkewileenmustang

Guest
ik wil graag flaperons instellen bij mijn ts2,maar ik heb maar een 4kanaals 4ex zender van robbe
nou heb ik gehoord dat de twinstar zich goed laat vliegen met alleen rolroer/roer hoogteroer en motor
dan heb ik dus nog een stick over dus,kan ik dan instellen dat een keer een tikje naar links of rechts,en dat dan de flaperons uitklappen
en dan de tegenovergestelde richting een tikje om ze weer in te klappen
is dit mogelijk?

Uhm...het zou zo kunnen, maar dan is het niet een tikje naar links of recht, maar de hele tijd je stick naar rechts houden om hem uiteklapt houden (of andersom).

Wil je dit echt gaan doen, koop dan een fatsoenlijke computer zender.

misschien beetje dom maar ik weet nog nooit wat flaperons zijn..
ik heb een mx12 en een minimag kan ik daar wat mee en wat heb ik hier aan?

Voor flapperons heb je op elk aileron een eigen servo nodig eneenzender met mix functies. Voor normaal gebruik bewegen de ailerons in tegengestelde richting om bochten te vliegen. Als ze beiden naar beneden bewegen creëer je een hol profiel en vergroot je bij lage snelheid het draagvermogen van de vleugel. Als ze beiden omhoog slaan werkt het als airbrake. Met een 3D kist met grote ailerons kan ik met een klein beetje tegenwind en de motor stationair onder een hoek van 70 dalen en landen. Afvangen wordt dan wel tricky. Even oefenen. Als de ailerons ook nog gemixt kunnen met hoogte (hoogteroer omhoog dan ailerons beide naar beneden) geeft dat weer ander mogelijkheden zoals loopen rond je aileron. Ziet er maf uit.

modelvliegen is zooo leuk,

Erik

ok dat het heeel leuk was wist ik :P
en ik begin het te snappen en ik heb 2 servo`s voor ailerons maar wel op 1 kanaal met een y kabel kan het dan ok?
en ik kan met een schakelaar de flaps aan en uit zetten?

hoi ikwileenmustang,

Ik heb zelf ook nog niet lang de twinstar en heb em geconfigureerd met spoilerons (beide ailerons gelijktijdig omhoog bij). Met de mx-12 zender van graupner is dit eenvoudig te doen.
Echter echt veel effect geeft dat niet hoor en ik land em vrijwel altijd gewoon zonder die spoilerons. Spoilerons of flaperons zijn denk ik enkel nodig als je echt zeer korte landingen wil maken, of als je van heel hoog moet binnenkomen (omringende bomen ofzo)
In elk geval, als je zender er niet op voorzien is zou ik er zeker de moeite niet voor doen.

Verder wel een zeer leuk kistje die twinstar voor een beginnend vlieger :-)

ik bedank iedereen voor de goede raad
en u4eake ,je hebt gelijk
maar goed je kan het altijd vragen

Back