twinstar van multiplex

ik heb een twinstar gekocht en ga beginnen bouwen. de te verlijme delen, kan ik deze hechten met z epoxi of heb je er speciale lijm voor nodig. weten jullie trouwens ergens een nederlandstalige versie van de plannen die erbij zijn met uitleg

Hallo, CA lijm eventueel met activator gaat met elapor prima. De twinstar 2 is van elapor, de twinstar 1 volgens mij van gewoon styropor? Daar moet je geen secondenlijm op gebruiken maar b.v. UHU por.

weet jij ergens een nederlandstalige bouwbeschrijving of is dit echt niet nodig dat het zo simpel is. Ben jij er trouwens tevreden over. Ik heb nu de eerste versie hier van de twinstar. Is die goed in de lucht en wendbaar

Ik heb de twinstar 2 en was er niet helemaal tevreden over. dat wil zeggen ik vind dat ie met de standaardmotoren te weinig power heeft en daardoor wat dwarrelig vloog. Ben nu (nog steeds) bezig met er twee fietsbellen op te zetten, en landingsgestel en wat spuitwerk aan te brengen. Maar het vliegt ook met de standaardsetup. Veel mensen zijn er erg over te spreken.

Nu je toch over die fietsbellen en twinstar bezig bent,
ik vraag me af dat die props dan niet te groot zijn?
zoveel ruimte heb je niet tussen de moteras en de romp.
ik heb wel zelf geen twinstar hoor, wel veel fietsbellen zonder een kist :wink:

@Airbus, nee ruimte zat hoor, kunnen bijna twee 7x4 props tussen.(snel gemeten)...

...je liet me wel ff schrikken...... :D ....

mja ik vlieg ook wel eens met een gws 7X3.5 prop en ik moet zeggen daar zit wel niet veel power hoor :? ik dacht iets ronde de 200gram trust.
die halve euuhm... inch? mm? zal niet heel veel meer power geven.
die kist weegt toch rond de 1500gram (brushed)
1300gram zal wel lukken als je met lipo's vliegt.

1000ste postje 8)

Gisteren (eindelijk) dan de maiden gedaan. Eerste vlucht kort gehouden; hoogteroer stond wat te hoog afgesteld, moest voortdurend "down" geven. Dan maar geland, aangepast en dan 2de vlucht. Ging prima, lekker stijgvermogen, goede snelheid, en zweeft nog lekker ook. Spijtig genoeg even toestel uit het oog verloren (stond met mijn zoon te praten...) en toen ik weer opkeek, zag ik dat mijn toestel in een steile duik moeder aarde tegemoet ging; nog vol opgetrokken, maar hij zat gewoon te laag. "sjit happens" :evil: Stabilo en richtingsroer afgeknakt.

Reparatiewerkzaamheden zijn al aan de gang. :)

Het is toch duidelijk minder slagvast dan elapor, deze frisco-box structuur.
Een twinstar II had deze harde landing wellicht wel vluchtwaardig overleefd.

Planck_Franck zei:
(stond met mijn zoon te praten...)
8O

Das knap..praat je met je ogen ? :D

Moet je me eens naar vrouwen zien kijken. Hele boekdelen. :P

Nee, serieus nu, mijn zoon stond achter me, en ik wou me ervan vergewissen dat hij uit de "piloten" zone stond; op veilige afstand van de piste zeg maar.

Back