Twinstick Cockpit, Hulp gezocht bij draaien van alluminium

Gisteren heb ik de zaag gezet in mijn Cockpit zender. Ik wilde namelijk 1 van de besturingshendels omzetten naar een twinstick besturing zodat ik beide motoren van mijn U177 afzonderlijk kan bedienen.

De ombouw is mechanische en elektrisch gelukt, maar ik ben op zoek naar iemand die voor mij twee alluminium bussen kan draaien (hoeft uiteraard niet voor niets). Helaas is de persoon welke mij hier normaal mee helpt net 3 weken op vakantie gegaan en zou ik graag voor wateringen alles in orde willen hebben.

Overigens heb ik AutoCad tekeningen gemaak van de busjes.

Groetjes:

Mathijs

Hallo Mathijs,

wellicht kan ik helpen, aanstaande dinsdag begin voor mij het schooljaar, tijdens de praktijkuren moet dit wel lukken alleen wanneer we weer voor het eerst praktijk krijgen weet ik niet, en je moet je leraar ook mee hebben(niet dat dit een groot probleem zal zijn, maar toch je weet nooit)

Mvg Floris Dijker

Beste Danny,

Uiteindelijk viel de conversie toch wel mee en heb ik het orignele binnenwerk in zijn geheel kunnen gebruiken zonder onomkeerbare schade toe te brengen.

Zodra ik de busjes heb ontvangen zal ik in dit draadje wat foto's plaatsen.

Trouwens erg bedankt voor de info die je mij disndagavond hebt gegeven. Zonder deze info had ik het waarschijnlijk niet aangedurft.

Groetjes:

Mathijs

Met dank aan Rene heb ik nu twee schitterende alluminium busjes. Deze ben ik vandaag wezen ophalen. En heb ik in mijn Cockpit zender ingebouwd. Zodanig dat deze nu een "twin stick" heeft.

PICT2426.JPG

PICT2430.JPG

Zoals eerder in dit draadje kan ik met deze stick beide motoren van mijn U177 (IX-D2) onafhankelijk van elkaar vooruit/achteruit laten varen zodat er, zij het erg langzaam, een draai op de plaats te maken is.

Mochten er meer mensen geinteresseerd zijn in de conversie van mijn Multiplex Cockpit MM zender stuur dan even een PB-tje en dan kan ik je de tekeningen van de busjes sturen.

Groetjes:

Mathijs

Hoi Mathijs,
Dat ziet er netjes uit he, net echt.
Had je niet nog een paar mooie sticks nodig eventueel met kartels?
Of indien nodig 3 stuks. ik hoor het wel.

mvg Rene

Oeps,

Er is een ietsie pietsie klein probleempje met de materiaalkeuze van de bussen,.......................... alluminium. Dit........ geleidt namelijk elektriciteit.

Alles leek perfect te werken totdat ik de stick gebruikte met mijn boot, er leek een soort mix functie te ontstaan, beide sticks werkt op het zelfde kanaalmaar precies tegengesteld. Eerst dacht ik dat ik elektrisch een foutje had gemaakt. Maar nadat ik de busjes had verwijderd was het probleem opgelost.

De messing stiften van de potmeters worden door de allu busjes elektrisch met elkaar verbonden. En het blijkt zo te zijn dat de de potmeter stiften ook met het inwendige van de potmeters zijn verbonden!!!

Groetjes:

Mathijs

Back