Twister 2

Alex, wat heb je weer een hoop werk verzet, een prestatie.
Het ziet er wederom uitstekend uit.

The battle goes on, Twister2, Stobel3 en de Tantalus 8C Competizione. :mrgreen:

Loet

Alex,
ziet er weer helemaal toppie uit!

maar een vraagje wat misschien wel interessant is voor bv mij. ik heb op het moment nog niet op de planning staan om een nieuwe twister te kopen. komend seizoen vlieg ik dus nog met de eerste (molded) twister (en een gebagte). maar worden deze dan ook nog gemaakt? stel ik mocht een rompje kraken, zijn er dan nog nieuwe rompjes verkrijgbaar of past de eerste molded vleugel op de v2 romp?
mvg robert

Alex,
ziet er weer helemaal toppie uit!

maar een vraagje wat misschien wel interessant is voor bv mij. ik heb op het moment nog niet op de planning staan om een nieuwe twister te kopen. komend seizoen vlieg ik dus nog met de eerste (molded) twister (en een gebagte). maar worden deze dan ook nog gemaakt? stel ik mocht een rompje kraken, zijn er dan nog nieuwe rompjes verkrijgbaar of past de eerste molded vleugel op de v2 romp?
mvg robert

Onderdelen van Twister 1 (behalve vleugels) blijven nog een jaar verkrijgbaar.
Nieuwe vleugel past niet op oude romp of andersom.

Alex,

De Twister 2 is een mooie kist geworden! Ook de eerste vergelijkingstests beloven veel goeds; met name de reach en overtrekgedrag lijken verder verbeterd.

Peter

Klinkt veel belovend Alex... Loop ik straks weer een stapje achter met een eventuele 2de hands Twister 1 !!

Groet Dennis

Disser

Alex,

Even een paar vragen:

1. Ik zie dat het disser bij de Twister 2 vleugel wel doorloopt tot de achterlijst, en ik meen me te herinneren dat dat bij de Twister 1 vleugel niet het geval was, schuur je nu eerst het Rohacell in de juiste vorm ?

2. Is het deelvlak van je mal bij de achterlijst horizontaal of volgt dat de uittrede hoek van je profiel?

3. In een voorgaande mail gaf je aan dat je nog wat goed frees adressen wist, kan je die mij misschien laten weten?

Cheers

Bart

Alex,

Even een paar vragen:

1. Ik zie dat het disser bij de Twister 2 vleugel wel doorloopt tot de achterlijst, en ik meen me te herinneren dat dat bij de Twister 1 vleugel niet het geval was, schuur je nu eerst het Rohacell in de juiste vorm ?
Bij de Twister 1 lamineerde ik de buiten en binnenlaag in 1 keer. De binnenlaag hield ik een paar cm korter om de rohacell achteraf weg te schuren. Bij Twister 2 lamineer ik de binnenlaag appart en schuur de rohacel af voordat de binnenlaag er op komt.
2. Is het deelvlak van je mal bij de achterlijst horizontaal of volgt dat de uittrede hoek van je profiel?
Horizontaal
3. In een voorgaande mail gaf je aan dat je nog wat goed frees adressen wist, kan je die mij misschien laten weten?
Tuurlijk. Mail me maar even. a.hoekstra@chello.nl

Nog wat vragen

Alex,

Omdat ik bezig ben om over negatief mallen na te denken en te tekenen heb ik nog wat vragen - if I may -:

1. Komt de vleugel in lanceerstand uit de mal dwz heb je de mal laten maken met de vleugel flaps omhoog ?

2. Als dat zo is hoe heb je het dan bij de tippen opgelost, ga je van een profiel met de flaps omhoog naar een tip profiel in de normale stand?

Alvast weer bedankt voor je antwoorden

Cheers

Bart

Bij Twister 2 in speed/lanceer stand.

Het profiel aan de uiterse tip is percentage gewijs iets dikker met iets minder welving.
Daarna trek je gewoon een rechte lijn tussen voor en achterlijst.

Back