Twister Vliegervaring

Ik heb me laatst een Skystar gekocht om te leren vliegen.

en na wat rond geluisterd te hebben ben ik op het idee gekomen om deze op electro te vliegen, daar de aanschaf van een 2 takt mij evenveel zou kosten + de vuiligheid

De aandrijving die ik geplaatst heb is de volgende:

>motor twister t19/40 = 95,- eu controll flach 60 = 148,- e deze zou ook een 40 mogen zijn is goedkoper , cellen 3,3 Ah NiMh 2,07 eu, .
>
>Deze Motor kan draaien op 7 a 14 cellen 30A continu vliegtuig tot 3,5 Kg
>zwever + 4 Kg ,Warbirds en speed toestellen Max 3 Kg
>
>Mijn skystar weegt 2,840 Kg Vliegklaar aan de grond Camprop 11X6 -trekt 37A met 12 cellen van 3.3A NiMh in de lucht vermoedelijk 30A
Ik ben aan het uitkijken om er lipo's in te plaatsen.

Vandaag voor het eerst 2x super goed gevlogen ermee ongeveer 10 Minuten.
anderen heven deze motor haast 9 cc van vliegprestaties, recht omhoog blijven gaan niet, maar een negatieve rol enzo kan allemaal.

Jammer dat het al zo vroeg donker wordt
Groeten Val

neen ik bedoelde een negatieve looping, dat is van op het gemak ondersteboven vliegend over gaan in een looping naar omhoog zodat het toestel weer plat staat.
Voor mij was het fascinerend om te te zien wat er kan met men kombinatie door een bekwame vlieger.

Een negatieve rol zou je mischien moeten kunnen uitvoeren door de + en de - om te wisselen .... grapje :wink:

Groeten Val

Een goed vliegende kist. Mooie gelegenheid om mijn vuistregels te controleren (vuistregels ontstaan uit praktijk ervaringen als deze):

12 x 37 = 444 watt. ==> 155 watt/kg. Dit noem ik een "goede praktijk waarde".

1 cel voor elke 3.5 dm2 (trainer).
45dm2 voor die skystar ==< 12.8 cellen.
Klopt dus ook aardig.

Bij NiCad en NiMh 25-30% van totaalgewicht is accu:
12 x 60g = 720g. ==> 25% van totaal gewicht.

Zie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=10

Dank u voor de vuistregels Harold
Wat ik nog niet vermeld heb is dat ik met een cam pro 11/6 vlieg , APC 11/5 was niet binnen. Ik weet ook niet of de ene of de andere beter zou zijn

Nu een goed vliegende kist heb ik door een verkoper die mij dus de idiale combinatie aanbevolen heeft .dit mog ook eens vermeld worden Avionic Modelisme rue Middelbourg 116 in Brussel tel/fax 0032 2 673 04 13

By the way lipo's zijn duur zeg in deze Voltages en vermogens 14,4V- 30A Ik zou deze graag kopen voor het gewicht en de vliegtijd, + de levensduur zou merkelijk langer zijn dan NiMh cellen

salut
Val

Harold schreef:
12 x 37 = 444 watt. ==> 155 watt/kg. Dit noem ik een "goede praktijk waarde".

Misschien ben je hier wat mee
Een twister .40 kan bij 14 Cellen 89% 450Watt Continu geven 650 Watt Piek(10 seconden)

Val

Back