Tx accu kapot ofzo?

Hey,

Ik heb een MX12 met daarin de originele Graupner accu (8 cellen NiMh 1700mAh), deze week al twee keer gehad dat de zender na nog geen twee uur aanstaan aangaf leeg te zijn, na laden ging er dan de eerste keer 285 in en daarnet zelfs maar 269mAh.

Houdt dat in dat mijn accu de spanning niet goed meer vasthoudt (zakt heel snel terug van 10.8V naar 9.6 - 9.4V)? Eerder kon ik de zender zeker vijf tot acht uur gebruiken en dan ging er na laden ook tussen de 1200 en 1500mAh in.

Wie weet hier raad op - en zou ik de huidige accu kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een 3S1P 1800 LiPo 20-30C? (als dat past tenminste, en kan de zender dat hogere voltage > volle lipo iets van 12.5V? aan?)

Ik heb geen zin om een nieuwe accu te kopen maar aan de andere kant is het natuurlijk stukken goedkoper dan bijvoorbeeld de EZglider E kwijt raken tijdens een thermiekvlucht door een lege accu in de zender..

Hellup!

het zou kunnen zijn dat je accu op is inderdaad. hoe oud is de accu en hoe vaak gebruikt?

wat je nog kan proberen is helemaal ontladen, dan weer op te laden dan weer ontladen kijken of je er de 2de keer meer mah uit krijgt als de eerste keer. mogelijk is die lui geworden

Ik heb hier nog een accu liggen voor de MX12 heeft een halfjaar in mijn MX16 gezeten
zie hier: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Groeten Remco

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier nog een accu liggen voor de MX12 heeft een halfjaar in mijn MX16 gezeten
zie hier: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Groeten Remco

Volgens mij zijn mijn ouders op het moment vlak bij roermond op vakantie. Als die even langs willen rijden voor dit komende weekeind, kunnen ze 'm dan bij jou thuis ophalen?

Ik ga in ieder geval de tips hier opvolgen en de accu een keer volledig ontladen en weer herladen (cyclus van 5x denk ik) en dan zien of het beter gaat..

Kan ik trouwens een zippy 3S 1800 hersolderen op de stekker die nu aan de huidige accu zit zonder mijn zender op te blazen ofzo?

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan een stekker prima omsolderen zolang je ze niet tegen elkaar laat aankomen (SLUITING). maar ik zou wel op het draad solderen en niet verder gaan met connector op connector solderen. een adapter zou weer wel kunnen (verloopkabeltje)

Even mijn ouders geSMS-t, ze zitten in helden-panningen, dus nog een stukje boven roermond.. Toch wel een beetje uit de richting zeg maar :(

Even nadenken of ik dan opsturen de moeite vindt..

Back