knikvleugeltje
In Memoriam
Ik ben van plan een patch (circular; 11 dBi; 2.4 gHz) http://cgi.ebay.com/High-gain-2-4GHz-11dBi-directional-antenna-panel-patch-/180476864086?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a05426656te gebruiken bij mijn MX-22-zender. Deze moet meedraaien op de groundstation.
Lange coax-kabels zijn uit den boze. Ik heb ergens gelezen dat je bereik minder wordt. Wel heb ik ooit eens een patch van 23 dBi gezien met een (meerdere) meters lange coax. Maar dan kun je denk ik net zo goed direkt en 11 dBi met korte coax kopen voor hetzelfde resultaat.
Wat nu te doen??
Ik denk het volgende, maar weet niet of dit wel kan:
De printplaat van mijn FrSky-set uit de behuizing halen, en monteren op de groundstation, vlak bij de patch:
Vervolgens het lege doosje voorzien van een 5-pins-connector en daar een 5-aderige draad (1,5 tot 2 meter??) aan solderen (eventueel connector gebruiken, dan kun je alles ook weer origineel maken) naar de printplaat aan de groundstation. Je hebt door die draad dus bewegingsvrijheid.
Bij de zender houd je een 'klik-systeem' door de behuizing te blijven gebruiken.
Mijn vragen:
geeft het problemen om die (lange) draden toe te voegen tussen Tx en printje??
geeft het 'storing' oid??
wordt het bereik minder??
Of is dit een dom idee wat de prullebak in moet?
Taco.
Lange coax-kabels zijn uit den boze. Ik heb ergens gelezen dat je bereik minder wordt. Wel heb ik ooit eens een patch van 23 dBi gezien met een (meerdere) meters lange coax. Maar dan kun je denk ik net zo goed direkt en 11 dBi met korte coax kopen voor hetzelfde resultaat.
Wat nu te doen??
Ik denk het volgende, maar weet niet of dit wel kan:
De printplaat van mijn FrSky-set uit de behuizing halen, en monteren op de groundstation, vlak bij de patch:

Vervolgens het lege doosje voorzien van een 5-pins-connector en daar een 5-aderige draad (1,5 tot 2 meter??) aan solderen (eventueel connector gebruiken, dan kun je alles ook weer origineel maken) naar de printplaat aan de groundstation. Je hebt door die draad dus bewegingsvrijheid.
Bij de zender houd je een 'klik-systeem' door de behuizing te blijven gebruiken.

Mijn vragen:
geeft het problemen om die (lange) draden toe te voegen tussen Tx en printje??
geeft het 'storing' oid??
wordt het bereik minder??
Of is dit een dom idee wat de prullebak in moet?

Taco.
Laatst bewerkt: