TX/RX en vTX/vRX antenne's

De volgende spullen zijn besteld:

TX/RX:

FrSky DJT 2.4Ghz w/telemetry

2.4Ghz 7DB antenna for FrSky

2.4GHz 1000mW Amplifier : zit een 5dBi Dipole antenne bij.

vTX/vRX:

LawMate 1.2GHz 500mW :met standaard dipole.

LawMate 1.2GHz Wireless AV Receiver :met standaard dipole.

Er gaat dus gevlogen worden zonder antenne tracker oid.
Ik heb al wel een tripod van ongeveer 1.50 meter hoog met een richthendel voor een eventuele antennetracker van het merk Homo Sapiens :D

Mijn vraag is, wat zouden jullie aanraden qua antenne's, clover, inverted vee's enz. voor de video en de radio aan beide kanten.

Ik zie het nog niet zitten om zelf antenne's te gaan maken, en ben dus ook benieuwd waar jullie ze bestellen!

Gr. jcp

Voor antennes moet je eens kijken bij NGhobbies, trackermechanisme kan je bestellen bij globeflight. Ik vindt het meer een persoonlijke keuze die patch en clovers, wil je long range vluchten doen? Of meer wat in de buurt van jezelf vliegen? Als je voor long range gaat zou ik meteen een patch bestellen, die je in het begin manueel richt en daarna een tracker voor koopt. Aangezien ik zie dat je niet voor UHF gaat maar voor een amplifier voor je standaard zender zou ik in jouw geval kijken voor een cloverleaf en skewplanar antenne, kan je bestellen bij firstpersonview of via de webshop van IBcrazy.

De volgende spullen zijn besteld:

TX/RX:

FrSky DJT 2.4Ghz w/telemetry

2.4Ghz 7DB antenna for FrSky

2.4GHz 1000mW Amplifier : zit een 5dBi Dipole antenne bij.

vTX/vRX:

LawMate 1.2GHz 500mW :met standaard dipole.

LawMate 1.2GHz Wireless AV Receiver :met standaard dipole.

Er gaat dus gevlogen worden zonder antenne tracker oid.
Ik heb al wel een tripod van ongeveer 1.50 meter hoog met een richthendel voor een eventuele antennetracker van het merk Homo Sapiens :D

Mijn vraag is, wat zouden jullie aanraden qua antenne's, clover, inverted vee's enz. voor de video en de radio aan beide kanten.

Ik zie het nog niet zitten om zelf antenne's te gaan maken, en ben dus ook benieuwd waar jullie ze bestellen!

Gr. jcp

Bij je telemetrie setje zit geen telemetrie ontvanger maar een HV ontvanger voor snelle digi servo's!!!
Deze set wel: HobbyKing R/C Hobby Store : FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX (V2)
Losse ontvanger:
HobbyKing R/C Hobby Store : FrSky D8R-II 2.4Ghz 8CH Receiver with Telemetery

Ik gebruik op mijn FrSky een 5DBi omni, die doet het in mijn gevoel stukken beter dan de patch.

Ik heb dipolen op mijn FrSky ontvanger!
super-alulah-new-rx.jpg

En CL/SPW op mijn video setje, bevalt me beter als een directional patch!

Wow thnx HBFP die had ik over het hoofd gezien!

Er stonden nog wat dingen in backorder dus heb ik via de chat meteen even de goede set geregeld! Goeie service ook bij HK!

Die dipolen, waar heb je die vandaan, of zelf gemaakt?

Ook de CL/SPW voor de video, zelfde vraag :eek: :p

Wat voor bereik haal je gemiddeld met jou setup?

@Acro:
De tracker komt later, en dan wil ik met 2 yagi's. Voor nu wil ik goedkoop even de range/kwaliteit verbeteren.
Dus opzoek naar goedkope antennes die dat kunnen bewerkstelligen ;)

@Marco:
De combo met telemetry zender/ontvanger is toch op voorraad?
Ik hoorde net dat de dingen die ik nog in backorder heb staan ongeveer 30 dagen gaan duren, moet nog veel geduld opbrengen dus 8O

Grappig, gisteren net maar eens een 2,4ghz set besteld voor mijn futaba. Een setje zonder telemetry HobbyKing R/C Hobby Store : FrSky DJT 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Telemetry Module & V8FR RX en een losse ontvanger met HobbyKing R/C Hobby Store : FrSky D8R-II 2.4Ghz 8CH Receiver with Telemetery dit ivm de voorraden bij hobbyking waar een losse ontvanger zonder telemetry uit stock was.

Je hebt een jr setje bestelt voor je futaba, dat gaat niet passen nie.:rolleyes:

Dipolen:
Dipoles for 2,4Ghz Receivers - RC Groups

Ik ben nog niet zo handig dus BlueFalcon heeft me uit het brandje gered.
Ik had de coax/coonectors op ebay besteld en Remy heeft er een setje van gemaakt.
Grondtest was veel belovend, helaas nog niet echt ver mee gevlogen vanwege het knudde weer. Dus helaas geen info over gemiddelde range.

Ahh, dus daar moet nog iets tussen de vTX en de lipo? Damn mn internet thuis ligt eruit, zit hier met flinke ontwennings verschijnselen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Rob, als ik het goed las zit er een kabel bij waarmee je hem op 12v aan kan sluiten, correct me if i'm wrong

hi

ik zie het nu ook
die kabel weegt zwaar en is onhandig
die 7805 die in die kabel zit???? ik zou er niet op vertrouwen

ik zeg weg gooien die kabel

zoek mooi printje dat de 5 volt schoon en gefilterd aan de vtx aanbied

rob

Back