tyfhoon 450

• Topicstarter Topicstarter jaspervdwal
  • Startdatum Startdatum
J

jaspervdwal

Guest
hallo,
ik kan een tyfhoon 450 kopen voor 200e helemaal compleet.
maar ik kan er niet veel info over vinden op internet, alleen maar helicopter motoren kom ik dan tegen.
wie heeft ervaring met deze heli?
of wie weet er wat van?
Die man zegt dat het wel een goede beginners heli is.
alvast bedankt

met vriendelijke groeten,
Jasper van der Wal

ik heb gezocht op het forum en ben erachter dat het een Art Tech Typhoon 450 is.
wie heeft ervaring met deze heli?
heb al wel gelezen dat ze er veel trammelant mee hebben..:(

Beste Jasper,

Met de aanschaf van een heli moet je altijd rekening houden met de beschikbaarheid van onderdelen, omdat onderdelen veelal niet uitwisselbaar zijn. Wat dat betreft zijn vliegtuigen gemakkelijker, onderdelen zijn daar redelijk universeel.

Als je weinig info kunt vinden dan moet je je zeker afvragen of het verstandig is om in zo'n heli te investeren, onderdelen zullen dan moeilijk te vinden zijn, en mogelijk redelijk duur.

In de 450 klasse is de T-Rex zeer populair, waardoor er ook voldoende onderdelen te bestellen zijn tegen lage prijzen. Crashes gaan gebeuren, en dan is het belangrijk dat je snel weer kunt vliegen en dat niet gelijk als je budget op is.

Overigens zou ik je niet willen adviseren om zonder begeleiding met zo'n Collective Pitch heli te gaan proberen, dit kan behoorlijk gevaarlijk zijn vanwege de hoge rotorsnelheid. Dus of begeleiding zoeken, of misschien eerst eens met een Fixed Pitch heli gaan oefenen. Ik zou in ieder geval veel gaan oefenen met een goede simulator (zoals Reflex of Phoenix) de kosten hiervan zijn bij helivliegen echt heel snel terugverdiend, je kunt namelijk blijven oefenen zonder steeds parts te moeten kopen en hier iedere keer op te wachten.

Succes,

Johan

ja, klopt.
ik ga denk ik bewoon beginnen met een fp heli.
maar ik mag niet binnen vliegen, dus ik heb eigenlijk een wat grotere/zwaardere heli nodig.
weet iemand wat voor een heli voor mij geschikt zou zijn?:)

alvast bedankt!!

met vriendelijke groeten,
Jasper van der Wal:mrgreen:

Back