type swashplate raptor 50 titan

Ik heb een mooie tweedehands raptor50 titan op de kop kunnen tikken maar kan nu nergens terugvinden welk type swashplate er op zit :(. Mijn huidige heli's (caliber30, trex250se en trex600) heb ik laten afstellen door een medeclublid maar deze wil ik volldig zelf programmeren in mijn mx22. De drie vorige hadden allemaal een swashplate van 120° maar de raptor heeft 4 aansluitpunten !! Is dit nu een swasplate van 90° ????? Ik vermoed van wel maar als ik dit instel doet de swashplate rare dingen als ik pitch geef. Bij de 120° swashplate gaat deze mooi egaal omhoog maar bij de 90° maakt deze een rare hoek als ik pitch geef, of hoort dit zo te zijn ?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Wat moet ik verstaan onder "H1" type ? Op mijn MX22 kan ik tussen volgende opties kiezen :
"1 Servo"
"2 Servo"
"3Sv (2roll)"
"3SV (2nick)"
"4Sv (90°)"
Welk van deze opties komt nu overeen met "H1" ?

Alvast bedankt !

Zo uit mijn hoofd dacht ik dat de raptor 50 gebruik maakt van een mechnische mix (mCCPM). Dit in tegenstelling tot de T-rex die electronisch mixt (eCCPM)

Nu heb ik zelf geen MX-22 maar heb er de handleiding even bijgehaald....

Volgens mij moet je in je zender gebruik maken van 'TaumelscheibenTyp "1 Servo" (Pagina 50 van de duitse handleiding)

John

Dat is nou het verschil tussen Futaba en Graupner.
Futaba noemt het beestje gewoon bij zijn naam.Graupner heeft de mogelijk
heden er wel opzitten,maar je moet zelf gaan puzzelen,wat wat is:rolleyes:
Het zou toch in de gebruiksaanwijzing moeten staan welke je moet hebben.

Helemaal mee eens. Ik gebruik een JR DSX-9 (X9303) zender en daar geef je het gewoon netjes aan bij een afbeelding van je swash situatie. In 2 seconden gebeurd. Zender is duurder maar verdiend zich direct terug in de tijd die je nodig hebt alles in te stelllen ;)

je moet denk ik "1 Servo" dit komt geloof ik overeen met type H1, wat inhoud dat elke servo een eigen functie aanstuurt, dus elke functie (nick)(roll)(pitch) heeft een eigen servo.
bij sommige helis gebruikt een functie meerdere servos, maar dit is bij de raptor 50 niet het geval.

Back