raf
Forum veteraan
hallo
hier het verdere bouw verslag van de type XXI van robbe
ik heb de boot rechtstreeks gebouwd met een duiktank
de opgedane hervaring van de bouw type VIIC heeft er toe geleid dat ik de fouten die gemaakt zijn met de bouw van VIIc hier in heb proberen te vermijden
de wtc is los in de romp aan gebracht en kan doormiddel van een plastiek bajonetsluiting er uitgehaald worden
bajonet sluiting is veel gezegd
op de wtc staat een lipje dat achter een spant haakt en zo de wtc vergrendelt
doordat robbe een andere sluiting voorzien had dan ik gebruikt heb kon ik niet meer aan de bajonetsluiting om de O ring te vernieuwen als deze moest versleten zijn
daardoor heb ik van het achterste gedeelte een stuk moeten afzagen om zo de O ring te kunnen vervangen
het terug passent maken van deze delen is geen eenvoudig werkje
met de opgedane kennis zou ik nu een dubbele spant gezet hebben VOOR het doorzagen
en dan de spant gewoon mee doorgezaagd hebben
nu is het een huzaren stukje om deze delen terug mooi tegen elkaar te laten passen
foto's volgen in dit bouw verslag
hier het verdere bouw verslag van de type XXI van robbe
ik heb de boot rechtstreeks gebouwd met een duiktank
de opgedane hervaring van de bouw type VIIC heeft er toe geleid dat ik de fouten die gemaakt zijn met de bouw van VIIc hier in heb proberen te vermijden
de wtc is los in de romp aan gebracht en kan doormiddel van een plastiek bajonetsluiting er uitgehaald worden
bajonet sluiting is veel gezegd
op de wtc staat een lipje dat achter een spant haakt en zo de wtc vergrendelt
doordat robbe een andere sluiting voorzien had dan ik gebruikt heb kon ik niet meer aan de bajonetsluiting om de O ring te vernieuwen als deze moest versleten zijn
daardoor heb ik van het achterste gedeelte een stuk moeten afzagen om zo de O ring te kunnen vervangen
het terug passent maken van deze delen is geen eenvoudig werkje
met de opgedane kennis zou ik nu een dubbele spant gezet hebben VOOR het doorzagen
en dan de spant gewoon mee doorgezaagd hebben
nu is het een huzaren stukje om deze delen terug mooi tegen elkaar te laten passen
foto's volgen in dit bouw verslag