Typenummers T-rex 450 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
ik ben me voorzichtig eens aan het orienteren voor een T-rex 450 en overweeg om er een aan te schaffen (eventueel 2de hands).
Ik kom steeds allerlei types tegen waarvan ik de verschillen niet allemaal heb gevonden, ook op de site van Align lijken niet alle modellen (meer) te staan. Wellicht dat jullie wel de duidelijke verschillen weten en de relevantie voor iemand die een beetje kan hooveren en heen en weer kan vliegen ?
Wat IK tot nu toe heb gevonden :

X= ?
XL = plastic (eerste versie ?)
S = ?
SA = aluminium (laatste versie door horizon hobby , ready built)
SE = carbon

V2 = verbeterde versie ?

CDE = 120graden ccpm (heeft mijn voorkeur want mijn zender kan geen 90gr, ccpm mixen ...)
HDE = 90graden ccpm

De Thundertiger mini titan 325 lijkt me ook erg leuk trouwens .....

X=Oude grijze versie
XL=Verbeterde en iets grotere versie van de X
S=Verbeterde versie van de XL met alu of CF frame
SA=Zelfde als de S versie maar dan gebouwd (en alleen te koop in de VS, maar de S versie kan je ook als ARF kopen :? )
SE=Zelfde als de S versie maar dan volledig geupgrade met alu en CF
SE V2=Vebeterde versie van de SE

De S, SA, SE en SE V2 zijn in 120 graden CCMP
De X en XL kan je voor 120 en 90 graden kiezen ---> CDE en HDE

Bij 90 graden ccmp hoef je niks te mixen in je zender. Elke servo heeft een eigen functie dus met een simpele 6 kanaals zender kan je er ook mee vliegen.

Als je geld te veel heb zou ik een Trex 450SE of een Trex 450SE V2 kopen. Als je niet geld teveel heb zou ik gewoon een Trex 450S kopen.

Hey duccan, bedankt voor je antwoord, je bent goed op de hoogte.
Daar kan ik wel wat mee.

Duccan zei:
Bij 90 graden ccmp hoef je niks te mixen in je zender. Elke servo heeft een eigen functie dus met een simpele 6 kanaals zender kan je er ook mee vliegen.
Dat klopt , maar dan moet je wel je regelaar in governor mode gebruiken en veel regelaars schijnen in die mode niet zo'n fijne regeling te hebben
(ik geef nu nog de voorkeur aan een lineaire regeling van het toerental van laag naar hoog die meegaat met de pitchwaarde)

De Robbe Crown 3 is trouwens ook een juweeltje ! Ben benieuwd of die onderdelen duurder zijn dan van een T-rex / mini titan 325 ?

ps. hoe gaat het met de corona, leeft die nog ?

Maar je kan ook je zender op heli-mode zetten en je swash op normal. Dan kan je wel pitch en trottle curves instellen.
Zou werkt het in mijn zender. (Hitec Eclipse 7)

Corona leeft nog! :D Maar ik wacht al meer dan een maand op mn motor :evil:

Helaas heb ik een multiplex cockpit mm waarmee ik alleen een 120graden ccpm heli kan bedienen .... of een heli in governor mode ... of een FP heli ......
Tja, de MX22 / 24 moet nog even op zich laten wachten ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back