typhoon (1:150) gezonken

ieew.... een week voor de meeting heb ik onder druk getracht de typhoon vaar en duikklaar te maken; alleen is de proefduik van vanmorgen compleet uit de hand gelopen.
resultaat: een zwarte typhoon op de bodem van "t Engelenmeer". Gelukkig wel op 1m uit de kant, maar toch.... Ze zal er dus waarschijnlijk niet bij zijn volgende week.

Het vermoedelijke probleem zit 'm (denk ik) in het festo ventiel, blijkbaar wordt in de stand "gesloten" maar 1 van de 2 aansluitingen maar echt afgesloten... de andere was/is in mijn geval een open verbinding met "het buitenmeer" met als resultaat dat t water mijn boot in stroomde.

chips !
redt de electronica !

trouwens een typhoon op het droge kan ook heel instructief zijn. gewoon meenemen !

electronica ligt al in de zon te drogen en mijn glasvezelpen heb ik al voorzien van nieuwe stift! (corosie weg te krassen)

Ik geef niet op!

Succes, Jan.
Enne... niet stressen om haar tóch nog vaarklaar te krijgen voor Subsail...

Denk aan het aloude spreekwoord:
"Een sub op de kant
staat nooit als "gezonken" in de krant...";)

Succes, Jan.
Enne... niet stressen om haar tóch nog vaarklaar te krijgen voor Subsail...

Denk aan het aloude spreekwoord:
"Een sub op de kant
staat nooit als "gezonken" in de krant...";)

thnx Roel,
Ze is gelukkig niet mijn enige sub, de andere 2 kwamen gisteren nog op commando boven.

Een tip van flip:

Natte electronica goed spoelen met schoon (liefst gedestileerd) water. Daarna goed laten droge en de elektronica inspuiten met haarlak.

In ieder geval veel succes toegewenst..

Groetjes:

Mathijs

P.S. ik heb vorige week nog een pda uit de haven gedoeken na +/- 1 uur. Bleek weer gewoon te werken.

halo

ken het gevoel van een gezonken sub
heb zelf 10 uur moeten zoeken naar 1 van mijn eerste boten
waterinbreuk was maar 1 kopje in hoeveelheid
maar de boot was de dag daarna niet meer te gebruiken
door de druk was de polyester gebarsten over heel de romp in wel 1000 kleine barstjes
qualiteit van de polyester van 30 jaar gelden was niet de qualiteit van deze die we nu gebruiken

groetjes raf

Mathijs.

Over de electonica inspuiten met haarlak.
Daar heb ik een keer iets over gelezen,dat men uit moet kijken met haarlak,dat deze wel eens geleidend kunnen zijn.
Dus niet goed voor de electronica.
Wel is er in de goede electronica zaak spuitlak te krijgen die hier voor bestemd is.

Harry.

Nuja, wat Raf bedoelt is dat de kwaliteit die nu gebruikt wordt veel beter is dan die van pak weg 20 jaar terug.

En Raf zijn was ook op ongeveer een metertje of drie zich lekker op de bodem gaan neervleien.

Greetings

hallo

dat was juist wat ik bedoelde
die VIIC was niet uit polyester doek en vloeibare polyester maar uit polyester plamuur gemaakt
zo van die dikke pasta met van die vezels in
dat was het enige dat ik vroeger kende en hier ook tekoop was
in de garage werdt dat gebruikt om een deukje in een aotu carrosserie te herstellen
en dus daar was die boot uit gemaakt
en dus ja een 32 jaar gelden wist ik niet beter en was er ook niet aan beter materiaal te komen hier in Limburg B.

groetjes raf

Back