Typhoon 1:5 Valley aviation

Hoi Schaalpiloten,

Ben druk bezig om mijn 1:5 VA typhoon af te bouwen. Zie ook Kunenborg - Home
Ik wil graag het schema van de typhoon van R.P. Beamont gebruiken maar ik kan geen afbeelding van de onderkant van de radiator vinden. De radiator heeft n.l. ook nog een geel gedeelte.
196.JPG

Is er iemand op dit forum die mij kan voorzien van een afbeelding van de onderkant van deze typhoon Mk. 1B R7752 PR-G? Ook een duidelijke afbeelding van het squadron logo en het scorebord ben ik nog nodig. Ik print deze meestal uit op testors decal papier. Dit spul werkt net zoals de decals die je bij de plasticmodelbouw ziet. Afdrukken met de inktjet, aflakken, in water gooien en op je kist schuiven.

Alvast bedankt.

Hallo Ronald,

Dit is niet jouw Typhoon, maar alsnog even een paar plaatjes voor je geplaatst, deze kist staat in London (Hendon UK) RAF museum.

Verder weinig gele strepen te vinden, op de leading edge's na.........:eek:

full

full

Groet Peter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Peter,

Dank je. Deze had ik ook al gezien maar is inderdaad niet helemaal het juiste model/kleurstelling. Ik zoek verder.

Hallo Richard,

Dank je!

Ik heb hiervoor de ledjes gebruikt van een zaklamp die je voor 1,- bij de action kunt kopen. Deze zijn enorm fel. Het zijn van die knijpkat zaklampjes met een transparante behuizing. Omdat ik de leds op de ontstekingsakku van 6V heb aangesloten moet je het standaard weerstandje vervangen voor een exemplaar van ongeveer 56 Ohm. Verder gebruik ik een microswitch welke op de servohevel van het landingsgestel werkt. Dat scheelt weer een kanaal op de ontvanger. Nu heb ik ook een mooie indicatie bij het inschakelen van de ontsteking voor de motor gaan de lichten aan.

Hallo Richard,

Dank je!

Ik heb hiervoor de ledjes gebruikt van een zaklamp die je voor 1,- bij de action kunt kopen. Deze zijn enorm fel. Het zijn van die knijpkat zaklampjes met een transparante behuizing. Omdat ik de leds op de ontstekingsakku van 6V heb aangesloten moet je het standaard weerstandje vervangen voor een exemplaar van ongeveer 56 Ohm. Verder gebruik ik een microswitch welke op de servohevel van het landingsgestel werkt. Dat scheelt weer een kanaal op de ontvanger. Nu heb ik ook een mooie indicatie bij het inschakelen van de ontsteking voor de motor gaan de lichten aan.

Dank voor je tips Ronald; ik ga eens zoeken hier bij de plaatselijke shop!...
Succes verder met deze prachtige kist.

Richard

Hawker Typhoon VA 1/5 eerste vlucht

Hallo Piloten,

De eerste vlucht is gemaakt in Odoorn. Ging super. Vliegt als een eitje. Ben nog wel op zoek naar high res images voor logo etc. Dus als iemand mij daar nog mee zou kunnen helpen zou mooi zijn.

Enjoy: [URL="
[/URL]

Ronald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig man!

Idd grote klasse, wat een gave kist zeg :thumbsup:
Strak vliegwerk ook trouwens

Proficiat!! :celebrate:

Groeten, Ralf

Gefeliciteerd Ronald, hoop dat je er net zoveel plezier van mag beleven als van je spit. Zie je volgend jaar wel weer in Stadskanaal, Spelle of Klazienaveen. Heb nog wel een bbq va je te goed! Heb mijn wielvet voorraad alweer aangevuld, dus kom maar op met je landingsgestel! Hahahahaha!:p:worship:

Heb jij daar tijd voor dan????????? Wordt het niet tijd om eens aan die Flanker te gaan prutsen, heb je volgend jaar een echte kist. Lijkt die F15 ook niet zo klein als ie naast die grote dual van de bejaarde doktor (M....lt) staat. haha

He stoker uit Sneek. Ga eerst genieten van mijn f-15 en de flanker komt wel. De romp staat op zolder en loopt echt niet weg! Zorg jij nou maar dat die dokter M aan het frezen blijft! Hahahahaha! Zonde om een berichtje te schrijven: je had alweer 0,00000012% van de dual af kunnen hebben!!!!!:p

Is dit dezelfde Typhoon als die terug komt in de foto reportage van : Odoorner luchtvaart club Fly-inn ??
Ziet er mij een heel gave kist uit, super afgewerkt , alleen erg jammer van wat er gebeurd is :cry::cry: (al weet ik dat niet, maar het blijft kl##ten)

CIMG5633_JPG.jpg

yep dat is mijn kist. Inderdaad zwaar kloten. Maar volgende week kan ik de nieuwe vleugel gaan beplanken met balsa.

Hoi Andre ouwe fotogenieke modelvlieger! Ha ha. Gaan we doen volgend jaar zien we elkaar vast weer. Ik hoop de typhoon tot die tijd heel te houden.

Mooi toestel

Volgens mij heb je ook een keer op MTA gevlogen tijdens de 30 jarige bestaan van de club

Back