typhoon 6/13 -> as lengte en koeling

Hoi,

ik heb vandaag mijn typhoon 6/13 ingebouwd in de triffik (zie foto) die ik een paar weken geleden via dit forum heb aangeschaft, en kwam tot de conclusie dat de as ongeveer 5 mm te lang is. Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de ruimte voor de as in de spinner niet zo diep is.

Kan dit kwaad, en zo nee, moet ik omdat het er misschien wat mooier uitziet het asje misschien wat inkorten of kan ik hem misschien verschuiven naar achteren?

Verder vroeg ik me af hoeveel koeling deze motor (en de accu misschien ook?) nodig heeft voor tijdens de vlucht.

alvast bedankt!
 
@Wizzie,
Je moet het achterste schroefje in de motor losdraaien, daarna de as 5mm naar achteren schuiven en het schroefje weer goed aandraaien. Probleem opgelost ! :P

Je kunt de motor ook helemaal uit elkaar halen en dan de as andersom erin doen, zo kun je van achterplaat naar voorplaat ophanging wisselen. :idea:

Grtz,
Emile 8)
 
Hoi Emile,

hier had ik inderdaad ook al stiekem even naar zitten kijken,maar ik wist niet of dit eigenlijk wel de bedoeling was van deze schroefjes...
ik ga er gelijk aan beginnen, bedankt voor de tip!
 
gelukt!

hij is nu een stukje korter :D

hoe zit het trouwens met de koeling van deze motor? is het noodzakelijk om nog koelgaten in het neusje te maken en zoja, moeten deze erg groot zijn? normaal zie je deze motortjes vooral bloot buitenop een kistje liggen namelijk, en deze zit nu helemaal ingebouwd...
 
Ligt aan de power die je gaat vragen van het motortje, maar koeling is nooit slecht.

Probeer ten minste de koelgaten die in de motor zelf zitten ook in de romp te maken. en een flinte uitlaat ergens achter.

En na een paar rondjes volgas een keer voelen hoe warm het allemaal wordt..
 
Back
Top