Typhoon 6/15 of 6/13?

Voor enkele projecten zoek ik nog een nieuwe motor. De 6/15 heb ik al in een ander model en bevalt prima in combinatie met een Tsunami 10 en 1500 3s lipo's.

Nu zoek ik voor een Delta 400 en Zaunkönig een extra motor dus. Ook in combinatie met een Tsunami 10 die ik nog heb liggen. Wat is de betere motor voor beide modellen? De 6/15 of 6/13?

Alvast bedankt. :-)

Zo, die Marvel gaat inderdaad als een speer. 8-) Dit soort prestaties zoek ik inderdaad. Ik wacht nog heel even met mijn besluitvorming, maar het filmpje spreekt voor zich. :)

Die 3/3D is denk ik te laagtoerig en wat meer (zoals de naam al aangeeft) voor 3D bedoeld. Voor de Delta 400 en Zaunkönig is wat meer hoogtoerig materiaal met een +/- 5" propje handig.

koning en delta zijn totaal verschillende typen modellen.
De delta kan op snelheid, maar is wel dik, de koning op trekkracht.

5 of 6 3d op de koning, en 6/15 op de delta.
(evt delta wat dunner maken.. tip: mercedes of andere auto ;))

probeer de 3-3d eens.

Volgens mij zegt Erik dit niet voor niets, ik geloof dat zoiets op zijn delta 400 zit, ik heb het zondag niet helemaal gevolgd, maar Harold en Erik hadden het over speciale setups waar men nog niet aan gedacht had en waar men niet de prestaties bij bedenkt die ze echter wel behalen. Soms zitten we wel eens op de verkeerde weg en kan het goedkoper of makkelijker met vreemde setups.

Oké, dan heb ik iets te snel mijn conclusies getrokken. Misschien dat Erik zijn suggestie wil motiveren? :-)

Echter is de 3/3D niet meer te koop dacht ik te zien op de site van RBC. Zag hem wel tweedehands hier op het forum. En de Delta van EPP kan ik wel met een dunner profiel snijden misschien.

Eric haalt met een EDF honderden watts uit een net niet lichtafgevend 50 gr motortje..

Jor, al eens van united hobbies gehoord?
Heeele goedkope motortjes.

de 3-3d doet het een stuk beter als een standaard sp400 hoor. Met een 3s 2100 pakket kan ik 45 minuten volgas vliegen met de delta 400. In een andere delta400 heb ik een 16/15/3 zitten. kan je ook proberen. de 6/15 zit er een beetje tussennin en de 6/13 zakt behoorlijk in in bochten.

euhm, 350watt uit een 23gr buitenloper en 750Watt uit een 40Gr Axi. Niet overdrijven hé!

In mij Jepe Spitfire heb ik een 40gr,920kV Axi in zitten en vliegt met 90Watts rond EN 4s A123 2300mAh cellen. een Lippisch P20 voor minifan met een microfan en gaat erg leuk. Mischien wordt het eens tijd om de vuistregels bij te stellen want ik krijg wel erg vaak van te voren te horen dat een setup nooit kan werken LOL!!

Probeer eens een lichte setup in een sp400kist zodat je hem heel heftig en heel erg dichtbij kan vliegen. Gewoon iets wat je nog hebt liggen.

Haha.. Klinkt heftig, al die zwaar overbelaste lichtgevende motoren. ;-) Ik neig nog steeds een beetje naar de 6/13 omdat hij qua propformaat prima een sp400 kan vervangen, 60 gram lichter is als een Jamara sp480 Pro en daarmee toch ook prima te starten moet zijn. Tevens kan hij goed icm. de Tsunami 10. En daarnaast kan ik hem in de toekomst nog wel in een sp400 formaat pylon kistje hangen.

De 3-3d is een 1800 KV motor die volgens opgave een 8x38 moet ronddraaien op 2 lipo's. Als je daar dan een Gunther of een 4,75x4,75 prop opzet aan 3 lipo's dan krijg je een leuk toerental bij redelijk lage stroom. Dus geen overbelaste lichtgevende motor.........

Met een 3s 2100 pakket kan ik 45 minuten volgas
tel het stroomverbruik maar eens uit.

Back