Typhoon 6/20/10+Tsunami 10+8x3.8 maar 1000 rpm????

• Topicstarter Topicstarter Dik Prenger
  • Startdatum Startdatum
D

Dik Prenger

Guest
Net een nieuwe aandrijving gekocht, de hele handel: motor, ESC, prop, lipo's, lader. Nieuwsgierig de boel aan elkaar gehangen. Dat viel me even een partij tegen. Inderdaad, maar duizend toeren voor deze combinatie. Geen nulletje vergeten. De motor trekt ook maar 0.5A. Wat zit er fout?

Typhoon 6/20/10
Tsunami 10
Kokam 2S1P 910mAh
APC Slow Fly 8x3.8 prop
Graupner Li-Po Charger 4 lader

De lader geeft aan dat de lipo's vol zitten, ik heb ze dus niet bijgeladen.
Volgens de gegevens op www.flyingmodels.org zou deze combo ongeveer 7780 rpm moeten draaien.

Alles is nieuw, dus de componenten zouden goed moeten zijn. Heb ik iets vergeten of niet goed ingesteld? Ik heb niet veel ervaring met electro, dus alle ideeen zijn welkom.

Graag jullie advies.

Dik

Inbusje van de as zit waarschijnlijk los , is bij mij al 2x voorgekomen.
voor de rest prima motor's
Lex

Hoi Leo,

De inbusboutjes zitten vast, net gecontroleerd, dus dat is het niet. :(

Is er in de Tsunami regelaar iets dat ingesteld moet worden en deze verschijnselen kan verklaren? De regelaar staat in Mode 2 voor motorvliegen, verder heb ik geen instellingen gedaan.

Dik

tja dan word het lastig hier vandaan.
zender is ook goed ingesteld? rev.?
verder zal ik het ook niet weten.
je ziet ik heb veel vertrouwen in de spullen van het-rc
Lex

Maak eens een foto van je setup. Misschien helpt dit bij het geven van een antwoord.

Vincent

Heb je de mogelijkheid om de spanning van de accu te meten tijdens bedrijf? Probeer eens een kleinere propellor of de motor zonder belasting te laten draaien.
Dan nog eens kijken of de toeren oplopen.

Als je de mogelijkheid hebt probeer dan de motor eens aan een andere regelaar, of een jou reeds bekende goedwerkende motor aan die tsunami regelaar.