U-16 Graupner duikboot.

Discussie in 'Duikboten' gestart door Karel. H, 25 okt 2007.

  1. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ja maar is hij na 10 minuten echt leeg of begint hij langzamer te varen? Dat heeft de mijne ook, ik dacht dat hij dan leeg zou zijn maar blijkbaar niet.
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.816
    Locatie:
    As,België
    hallo

    vaart hij maar 10 minuten ???????
    dan moet er bij de fabrikage van de nieuwere uitgaven enorm op accu bezuinigt zijn geworden.
    met de powerpeak kunnen we der ongeveer 1.100 amp in krijgen
    en zo hebben we een bootje of drie en deze waarden zijn bijna allemaal dezelfde????

    groetjes raf
     
  3. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Mijn bootje vaart ook lekker lang op een lading!
    Leuk speleding!!!

    Groeten,

    Joris
     
  4. jpjedi

    jpjedi

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Minderhout, Belgie
    heb er eentje besteld bij Harmony in Honk-Kong voor 54 USD inclusief verzending. Inderdaad geinig ding voor in het zwembad :cool:
     
  5. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ik heb net bijna een uur gevaren en hij is nog niet echt leeg. Raf, dus jullie laden niet met de standaart lader? Met hoeveel A laden jullie? Ik weet nu dat het een NIMH accutje is(staat onderop de boot) maar hoeveel cellen en mah zou ik niet weten.
     
  6. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Als ik hem probeer op te laden met mijn Multiplex LN 5014 op 1A gaat er maar rond de 50mah in en dan slaat de lader af. Die lader die erbij zit heeft geen delta-peak maar slaat na 10min gewoon af. Als je de lader dan weer uit en aan doet begint hij gewoon weer opnieuw. Onder het laden gaat soms het groene lampje aan, dat hoort maar bij mij hoor je er ook een klik bij. Is dit normaal?
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.816
    Locatie:
    As,België
    hallo
    er zit bij mark een printje in die lader met een relais en nog wat ictjes er op
    dus er zal wel meer dan gewoon een timertje in zitten
    het klikken is de relais
    ik denk dat die tussen snel en druppel laden schakelt
    een deltapeak voor deze modelletjes is eenvoudig daar ze allemaal dezelfde accu's hebben
    en de deltapeak maar op 1 peak moet reageren
    in andere laders (zoals de powerpeak infin)moet de deltapeak regelbaar gemaakt worden en dan is de schakeling meet complex (me niet dood schieten als het anders is)
    conrad verkoopt degelijke deltapeak laders (van die blokken die je zo meteen in het stopcontakt steekt)en die werken voortreffelijk en dat interne printje is ook niet zo groot

    de infinty gebruiken wij op automaat dus niets in te stellen
    we stoppen met varen als de u-16 met zijn ledjes begint te knipperen want dan is er niet veel tijd meer om de piston terug leeg te duwen om hem terug aan de oppervlakte te krijgen

    maar zoals reeds gezegd een plezant speelgoedje waar er in duitsld al weer mee geknoeit is geworden
    staat een lekker artikel in de model werft


    groetjes raf

    ps ge moet de handleiding eens goed lezen die er bij zit
    de accu moet eerst lang opgeladen worden en dit een paar keer
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Als ik het zo lees moet ik dringend dat ladertje eens gaan nakijken.....:(
     
  9. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Bij mij hoor je ook steeds dat "klik"-je.
    Maar alles gaat goed en de boot wordt goed geladen.
    Als de accu leeg is komt hij van zelf omhoog en blijft daar dan in rust rond dobberen.
    Het hele systeem werkt perfect bij mijn bootje.
    Veel lol voor de centen die ik heb betaald er voor.
    € 27,50 meen ik me te herinneren.

    Groeten,

    Joris
     
  10. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Dus als ik het goed begrijp moet je eerst een paar keer lang opladen? Maar dat kan niet echt als hij na 10min afslaat. Of dan gewoon de lader opnieuw uit en aan zetten?
     
  11. jpjedi

    jpjedi

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Minderhout, Belgie
    Mijn duikbootje is ook binnen. :cool::cool:

    Moeten er een hele zooi aan batterijen in verdorie. En dat is hier nou niet zo maar gelijk om de hoek te koop. :rolleyes:

    Nah dan mar volgend weekend testen, ik had alleen vanavond tijd. :(
     
  12. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Ik heb afgelopen weekend in Dortmund ook zo'n speeltje aangeschaft.
    Er waren 2 soorten U16.
    De orginele van Graupner (27,50 euro)
    Een ander merk maar identieke boot (25 euro)
    Toch maar de orginele graupner genomen en getest in de badkuip.
    Eerst hing het hek wat lager in zweeftoestand, als je dan vooruit vaart gaat hij langzaam omhoog.
    Volgens manual een paar stukjes schuimband onder de staart geplakt en nu vaart hij een stuk beter.
    Wel gemerkt:
    1) als je het bootje rustig te water laat blijft er een luchtbel in de inlaat zitten van de duiktank, dit is slecht voor de stabiliteit.
    2) Idem voor het wieltje wat als roer dienst doet, als hier lucht in zit werk het roer niet.
    3) Voordeel van het wieltje als roer is dat het ook goed werkt als de boot stilligt, nadeel is dat bij achteruitvaren het roer niet anderom werkt als bij een echte boot.
    4) De lader maakt inderdaad klikgeluiden bij het laden, dit stopt als de rode led uitgaat en de groene led gaat branden.
    5) bij het duiken blijft hij wel even "plakken" aan de oppervlakte en zinkt dan snel, maar ik heb begrepen dat alle subs dat wel wat hebben.

    Maar het bootje vaart leuk, het is ongelofelijk dat ze zo iets leuks kunnen maken voor zo weinig geld!

    Zal hem meenemen naar subsail, dan heb ik tenminste 1 varende boot ;-)
     

Deel Deze Pagina