u 47 Duikt niet

• Topicstarter Topicstarter u47 Ro
  • Startdatum Startdatum
U

u47 Ro

Guest
Goede Dag

We zijn nu Bezig met de laatste werkzaam heden van de u Boot

We hadden nog een vraag oer het duiken van de boot
vermogen heb ik de eerste vaar en duiken gedaan

Bij de eerste Duik ontstond het probleem dat de achter stuur voor het duiken werken en de boot tot ongeveer de helft duikt.
de voor roer wilde niet mee werken volgens de verkoper zal de achter stuur duiken op je zender ( doet hij ook ) en dan zal de voor duikstuur mee gaan en bij gas terug zal de boot weer boven komen

ik zal wat fotos plaatsen om het wat makkelijker te maken

full
Dessen die gaat van boven naar beneden voor te duiken ( via Zender )

full
Dessen zal moeten mee gaan omlaag om zo ook de voorkant te laten zaken

full
ik vermoed der iets fout zit ma kan het niet vinden wie weet dat julie iets zien of weet :)

mvg R & B

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi R&B
Ten eerste zou ik niet een nieuw topic openen als het om de zelfde boot gaat(dit om het duidelijk te houden voor jullie en ons)
Maar nu terug naar jullie boot.
Ik denk dat de voor duikroeren standaard op de duikstand moeten staan dus zo dat de boot met hogere snelheid vanzelf naar beneden wil.
Als de boot dan zo diep komt dat de radarmast water vangt zullen de voorduikroeren zo moeten gaan staan dat de boot weer wil opduiken.
Ik denk dat jullie nog een tijdje bezig zullen zijn met het afstellen.
Uiteindelijk zullen jullie denk ik toch overstappen naar statisch duiken vooral als jullie eens naar een subtreffen komen. (jullie zullen dan zien dat de meeste boten statisch duiken wat een mooier en realistischer vaarbeeld geeft) ;)

hallo

moet daar niet ergens een veer zitten die de voorste duikroeren in de duikstand brengen
het water dat dan tegen de radarmast opkomt moet dan deze spanning overwinnen
om zo de boot een beetje geregeld horizontaal te houden

het probleem is ook dat als je te veel diepte roer geeft achter aan de schroeven boven komen en lucht happen
daardoor verlies je snelheid en krijg je de boot niet aan het duiken

gr raf

Zo nu gooi ik een flinke knuppel in het hoenderhok en krijg zeker veel commentaar.
Een 7-c duikt nagenoeg niet met snelheid!
In de dik 25 jaar dat ik duikboten heb heb ik nog nooit een fatsoenlijk zien duiken op snelheid.
En als hij met snelheid duikt heb je flinke baan nodig om hem onder te krijgen.
En er wordt ook lekker gepraat over afstellen van de roeren.
Maar hoeveel drijfvermogen heeft je boot vaarklaar?
Daar hoor je nooit wat over terwijl dat wel héél belangrijk is.
Als je drijfvermogen te veel is kun je er een speed boot van maken dan blijf je nog problemen houden met duiken.
Mijn eerste boot was een Krik 7-c en had toen die ellende ook al.
En er was geen forum waar je vragen kon stellen.
Mijn 2e was een Deepdive van Heinert Gundert die ook op snelheid dook.
Maar de ellende bleef en toen leerde ik mensen in Keulen kennen en ben overgegaan op een duiktank.
U47ro stop met dat "Testen" en maak er een tank of waterzak in zo als je geadviseerd is hier op het forum.
Dan kun je ook ontspannen varen als je aan het water bent.

Hein

Om eerlijk te zijn ben ik het wel met Hein eens. Het drijfvermogen moet overwonnen worden en dat lukt simpelweg niet met een U-47 of soortgelijk model. Mijn U 1234 kan ook niet duiken met zelfs een 85% gevulde tank. Het gaat gewoon niet.

Wel goed dat er eindelijk weer eens mensen actief zijn in het duikbotenhoekje. Schroom niet om vragen te stellen, er zijn genoeg mensen die willen helpen. De u 47 gaat echt wel een keer duiken, 't is alleen een berg werk... ;)

goede dag

ik moet het wel met julie eens zijn dat het duiken met een duik tank een stuk mooier is

ma aangezien ik net alles voor het gewoone duiken heb aangeschaft wou ik toch even zo duiken

ik was eigenlijk om na het zien van dit filmpje

GGgJj05TLl4[/media] - YouTube

hier vaart hij toch heel netjes en duik opzich ook lekker volt en mooi recht

vandaag het ik nog een poging gedaan en hem even in het water gelecht het ging al een stuk beter ma echt duiken was het nog lang niet

Mvg R & B

hallo

als je dat mooi duiken vind ?????
wat noem je dan dit

dit is mijn u47 en mijn type 21 bij zons onder gang
dit is mooi opduiken en je kan door de vloed gaten de zon in het water zijn scheinen
zo ligt ze mooi hoog op het water

zoals hein en de rest reeds schreef het lukt niet
je ziet op uw filmpje zelfs haast gebeuren wat ik heb geschreven
namelijk dat de schroeven haast boven water kwamen bij het duiken
deze boot heeft ook dat aarts lelijke radar niet op de toren staan dus ik vermoed dat de voorste duikroeren gestuurt worden met een servo

kom naar een treffen dan zal je zien hoe een boot hoort te varen
in het filmpje vaart die boot met zijn kont omhoog want je ziet het schroef water kolken

gr raf

Echt heel mooi kan niet anders zeggen !

op het filmpje vind ik mooi vaaren als je kijkt hoe de mijne als een gek te keer gaat ;)

even iets heel anders Raf is het aan te raden om als beginende bouwer een duik tank te plaatsen en heo kan ik nu nog gebruiken van de u 47 en wat moet der af

wat is zo beetje de prijs wat je kwijt was om hem zo te vaaren

mvg R & B

u47 ro,
van wat het kost een schatings prijs te geven is nagenoeg niet mogelijk.
Wat voor materiaal-kwaliteit wil je gebruiken.
Wat heb je zelf en wat kun je zelf maken.
Ik heb ooit een boot voor iemand gemaakt en dat is niet betaald maar op een andere manier geregeld.
Jij kunt dit maken en ik kan dat maken, en op die manier kan en gaat veel.
maar een prijs??
Kijk op de Duitse Ebay eens, een week geleden was een Skipjack voor € 399,00 te koop.
Maar wat komt er nog aan elektronica bij.
Heb je een zender en ontvanger?
En ga zo maar door.
En staar je niet blind op filmpjes die je ziet.
Dat is soms net als films op tv "gemaakt".

Hein

Dat begrijp ik ;)

ik heb dessen boot nieuw gekocht ben der zo 4 maanden mee bezig geweest en alles nieuw moeten aanschaffen hij is compleet vaar klaar

ik ga even goed me oog der over laten en even over na denken ;)

ieder geval super bedankt voor alle tips ik hou jullie op de hoogte

hallo

wat je nodig hebt om hem duik klaar te maken

een bajonet sluiting van norbert
een bts ook van norbert
een kavan pomp van bij conrad
twee stellen accu's 3.4 amp 8 cellen per pak
en foto's van mijn boot hoe ik het gedaan heb
dus deze foto's zullen voor morgen zijn
gr raf

Kijk das handig ;)

ik ben net in cont gekomen met iemand die hem voor 150 wil in bouwen