u-995 schaffer

oooh oke. ja maar kan nergens vinden ik ben al de hele internet afgezocht? maar bestaat dat bedrijf nog wel eigelijk.

Ik geloof dat ze daar mee gestopt zijn tenminste dat lees ik bij het nieuws op de site. ( jan 2014) Neuigkeiten.

De mallen zijn te koop die ze van Hasse hebben over genomen.

Tenminste dat maak ik er uit op.

Jan. 2014
Nach der Übernahme von Hasse arbeiten wir zunächst die Formen für die Rümpfe der Überwasserfahrzeuge auf.
Von Anfang an war klar, dass wir uns erst danach den Unterwasserfahrzeugen widmen werden.
Da wir bis jetzt erst etwa die Hälfte der Formen aufgearbeitet haben, wird es mit den U-Booten sicher noch länger dauern.
Dabei handelt es sich um die Formensätze für 8 U-Boote aus dem ehemaligen Angebot von Hasse, bzw. Schaffer.
Wir denken darüber nach, die komplette Produktion der Unterwasserfahrzeuge abzugeben.
Es sind die Formensätze (Rumpf - Deck - Turm) für nachfolgend aufgelistete Modelle:
U-Boot TYP VII B - U 45 bis U 55 // ex Hasse U45 - ex Schaffer UD // Maßstab 1:40
U-Boot Typ VII C /41 - U 995 // ex Hasse U995 - ex Schaffer UA // Maßstab 1:40
U-Boot Typ VII C /42 - U 552 // ex Hasse U552 - ex Schaffer UC // Maßstab 1:40
U-Boot Typ IX C - U 511 // ex Hasse U511 - ex Schaffer UB // Maßstab 1:40
U-Boot Typ XXI - U 2540 // ex Hasse U2540 - ex Schaffer UE // Maßstab 1:40
U-Boot Typ XXIII - U 2352 // ex Hasse U2352 // Maßstab 1:25
U-Boot Typ XXVII/B Seehund - U 5075 // ex Hasse U5075 // Maßstab 1:10
Kleinst-U-Boot Typ XXVII Hecht - U 2112 // ex Hasse U2112 // Maßstab 1:10
Die Formen werden nicht einzeln abgegeben! - Nur das komplette Programm!
Ernsthaft Interessierte mögen sich bitte direkt an Herrn Steinhagen wenden.

Dennis,
Schäffer uit Trier bestaat al jaren niet meer.
Het was een kleine maar gezellige winkel .
En ik den alsje iets wilt open van die vormen dat ze een vermogen zullen kosten.
En als je onderdelen moet hebben, en ik denk dat je dingen voor de toren zoekt, zul je zelf moeten maken of van een VII C van welk merk dan ook moet gebruiken.
Ze zullen echt niet een deel voor jou alleen maken.
Wat moet je precies allemaal nog hebben.

Hein

haha ja was ik ook al geweest maar helaas heb ik weer he. en van robbe de dubbele flak heb conrad ook al niet meer. het wordt niet anders dan zelf maken denk ik.

ik heb boeken van al die flak van dicht bij van de u-995 dus dat komt wel goed. dan maar meer tijd in gooien toch. dan wordt hij alleen maar mooier. maar de u-995 klopt ook niet kwa u-boot. ik heb de originele foto,s. ik heb de robbe u-47 omgebouwt tot een pressies nagebouwde u-995

@ marc2
pressies is nu ook weer niet zo pressies hé als je de foto's bekijkt

thum_1433449206209c1793.jpg

thum_143344920620b06be3.jpg

PB070013.jpg

dit is manfred zijn werk en der is blijkbaar toch een groot verschil
ps deze boot is duik klaar en kan torpedos en dergelijke lanceren
zie dit topic
bouwverslag-viic-1-35-a-10

Laatst bewerkt door een moderator:
Back