U bec vraag

Hallo

Ik heb mijn minimag omgebouwd met drijvers, en in de drijvers 2 servo,s gezet voor 2 roertjes aan te sturen.
alleen moet er nu wel een Ubec in omdat anders de regelaar er aan gaat omdat de servo,s anders te veel stroom trekken.
ik weet niet precies hoeveel ampere de servo,s trekken, maar in totaal zitten er 6 servo,s + een regelaar op de ontvanger.
ik weet niet hoeveel ampere de bec is van de regelaar omdat het niet op het stickertje staat (regelaar is afkomstig uit een eurofighter en het stond ook niet aangegeven in de handleiding van die eurofighter.
mij vraag is nu hoe moet ik dit gaan maken?
ik moet eerst een Ubec hebben (zie dat ze die bij rc technics hebben) maar deze gaan daar tot 3 ampere en dan krijg je 5 ampere maar dan schiet de prijs enorm omhoog.
zou 3 ampere genoeg zijn voor 6 servo,s?
en dan hoe ga ik dit doen met de ontvanger? moet ik de + en - afknippen en alleen het signaal laten aan zitten?

Alvast bedankt

Mvg wilbert

Laatst bewerkt:
Rode draad weghalen

Wilbert,

in de handleiding van mijn zender staat dat je indien de regelaar geen stroom geeft (bv. bij een brandstof vliegtuig), en er een andere voedingsbron is dat je enkel het rode draadje moet weghalen.

Link: http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/20070222092922_4701_GB.pdf
zie blz. 22

Note:
If you wish to use a receiver battery and a speed controller with integral BEC* system, the positive (red) wire must normally be disconnected from the 3-pin plug, although this does vary according to the type of controller.
Please be sure to read the instructions supplied with your speed controller before you do this.
Using a small screwdriver, carefully raise the centre lug
of the plug (1), withdraw the red wire (2) and insulate the exposed contact with insulating tape to prevent possible short-circuits (3).

Laatst bewerkt:
Een helemaal eenduidig antwoord is niet te geven. Het hangt van een aantal zaken af. Kleine servo's verbruiken vaak meer stroom dan grote. Daarnaast gaat het er om hoeveel servo's er tegelijk werken en onder welke belasting.

Het uitschakelen van de BEC in de regelaar werkt alsvolgt:

Maak de rode draad los in het servosnoertje van de ESC. Dat kan door een klein plastic borglipje met b.v. een speld iets op te tillen en dan de draad inclusief de metalen contactpen uit de connector verwijderen. Vergeet niet het metalen deel met een stukje krimpsok te isoleren.

Als je ook de zwarte draad zou verwijderen, dan werk de ESC niet meer.

als je nou even aangeeft welk type servo's erin zitten dan kunnen we een wat beter antwoord geven
maar ik neem aan dat we praten over 9 tot 12 grams servo's
een ubec van 3amp zou voldoende moeten zijn.
maar dat kunnen we aangeven als jij weet welk type je gebruikt.??

een kleine servo gebruikt vaak maar ergens rond de 240 a 260 mA
dus dan zouden er een stuk of 10 op een 3amp ubec moeten kunnen
even een korte berekening??

gr Albert

Ik heb in mijn funcub een regelaar die 3A geeft,
en daarmee voed ik 4 van die 9 grams servos plus nog 2 metalgear (MG9) servos van turnigy.
Ik zou me er iig niet al te druk om maken.

liever een u becje van €13,- of mijn geliefde minimag er aan.
zul je natuurlijk weer net zien dat hij weer kapot gaat bij de eerste vlucht op zeumeren :(.
ik zou het niet aan durven, op de site van hobbyking in de reviews staat dat de servo,s max 500 mah kunnen trekken maar dan moet je hem maximaal belasten.

Laatst bewerkt:
Back