U boot IX D2

Discussie in 'Duikboten' gestart door babske, 4 mei 2006.

  1. babske

    babske Guest

    hallo
    ik zou hem graag maken voor boven water te varen.hij moet niet kunnen duiken want daarna zou hij toch onder glas staan in huis.
    is dat te doen doen.zo ja kan ik dan nijm duiksystem verkopen zou het toch niet nodig hebben.t'is nog nieuw en zit nog in de doos.
    groetjes
     
  2. babske

    babske Guest

    hallo
    kan er mij iemand wijzer maken.ik wacht op een reactie van jullie.
    groetjes
    eddy
     
  3. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    hoi babske
    hoeveel weet je van oppervlakte boten,
    want wat jij wil is geen probleem je moet alleen kijken en dat is zeker dat hij waterdicht is of gemaakt kan worden ivm met de diepgang,de schroefassen en roer doorvoeringen moet ook waterdicht zijn en voor de rest veel loodballast.
    groeten fred
     
  4. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Babske,

    Ik denk dat je geen reactie krijgt omdat je vraag niet erg duidelijk is.

    Begrijp ik goed dat je een Engell U177 hebt en hier een niet varend (of alleen bovenwater varend) model van wil maken?

    Voor welk deel van de bouw en wat voor soort hulp zoek je? Ik ben best bereid mijn ervaringen met de U177 met je te delen al hebben mijn problemen voornamelijk betrekking op het volledig werkend (en dus duikend) krijgen van het model.

    Ook begrijp ik dat je "een duiksysteem in de aanbieding hebt". Welk systeem heb je TA, TEA, TEAS?



    Groetjes:

    Mathijs
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Babske,

    om de U177 van Engel als 'bovenwater-model' te bouwen is geen enkel probleem. Volg gewoon de bouwbeschrijving (die bestaat trouwens uit grove lijnen) en laat het duiksysteem weg.
    Zoals Fred (vir niks ni bang ni boot) zegt is het wel belangrijk om de boot erg goed water dicht te maken (alsof je er dus wèl mee wilt duiken) want de U177 ligt erg diep in het water met het dek van het waterdichte gedeelte: dit dik ligt eigenlijk precies op de waterlijn).
    Als je geen ervaring hebt met Engel duikboten dan wel een waarschuwing: zeker de U177 staat niet bekend als 'plak je zo effe in elkaar' model. Neem dus de raad van Mathijs aan, en neem contact op met een aantal forumleden die de boot al hebben gebouwd.
    In de diverse draadjes kom je deze mannen wel tegen.
    Misschien handig om op 21 mei ook naar Lelystad te komen, want er zullen minstens vier U177's aanwezig zijn...

    Jos
     

Deel Deze Pagina