U Can Do EP 3d

• Topicstarter Topicstarter thomastuerlings
  • Startdatum Startdatum
T

thomastuerlings

Guest
Beste ik wil de U Can Do EP 3d Gaan aanschaffen klik hier voor foto (, maar ik moet alles nog kopen.

Heb al eerder gevlogen met een easystar, heb alles verkocht en nu begint het toch weer te kriebelen. :oops:
En ik wil nu iets gaan aanschaffen waar ik op in kleinere ruimtes kan vliegen. Ik heb hier niet een gigantisch veld in de buurd.
En dit lijkt me en leuk instapmodel voor het 3d vliegen te leren.

Nu wilde ik het volgende weten.

heeft iemand ervaring met dit toestel. (kwaliteit, preformance, Durability)
zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij op deze website
www.rctechnics.eu

een complette samenstelling willen maken.

De dingen die ik zeker wil kopen zijn:

U can do vliegtuig: http://www.rctechnics.eu/ucando-flightflex-p-1265.html
zender: http://www.rctechnics.eu/kanaals-zenderset-35mhz-mode-p-656.html

De rest maakt me niet uit..
Bedankt allemaal voor de hulp :wink:

Als je alleen maar een ES gevlogen hebt, dan hoef je er geen motor bij te kopen,
de standaard motor gaat lang genoeg mee met het vliegtuig en levert vermogen genoeg.
Voordat de brushed motor versleten is ligt het toestel al in de kliko.
Het motortje trekt het toestel ongelimiteerd verticaal, en hooveren is een eitje,

Onderdelen:
30A Brushed regelaartje bij RCT is afdoende...
9 grams standaard servootjes zijn ook zat,
Dit ontvanger is ook goed genoeg
ga je op LiPo vliegen dan is 3S 1800 á 2200 wel aan te raden, anders krijg je het CG niet goed.

Het is dat je zo gebrandt bent om hem te kopen, anders zou ik het hebben afgeraden...
Ik heb zelf de Yak 55 gehad, het is naar mijn mening geen beginners toestel en hij is niet
zo onbreekbaar als de filmpjes doen voorkomen, ga je hem toch kopen,
bestel dan gelijk een Tube UHU-Por mee en/of 5 min Epoxy... zal je nodig hebben...

er is al wat besproken over dit vliegtuig,,,,,,,en hij is er ook nog in het geel
het spul kan slecht tegen koud weer
ik heb hele slechte ervaring met de gele uitvoering
had beter dronken kunnen worden van het geld dat i kosten

rob

Schijnen niet echt geweldig te zijn, enorm flexibel..

Sowieso is je doelstelling niet echt realistisch. Een beetje gevlogen met een easystar en nu wil je in een kleine ruimte 3D gaan vliegen.

Maak je wel foto's van de brokstukken?

ik raad je dit vliegtuig echt NIET aan.

alles buigt in de lucht, motor is ZEKER niet genoeg om te hooveren laat staan unlimited verticaal.
best lastig te vliegen als je alleen maar een Easystar gewend bent. roertjes enz is allemaal slapjes, sowieso alle stuurstangetjes, bewegende verbindingen los erbij kopen. T was voor mij echt een miskoop.

succes met je keuze.

Super bedankt voor je reacties.
Ik wil niet gaan vliegen in kleine ruimtes ;-) (kamer)

Ik heb hier alleen maar wat kleinere veldjes in de buurt. voetballveltjes. Dus ik zoek iets waarmee ik kan vliegen wat niet meteen een super groot veld nodig heeft. en waar ik lekker rustig mee kan vliegen.

Iemand nog wat ideeen....

Swift ?

Bedankt iig voor de reacties, ik ben overtuigd dat ik het niet moet kopen, daarom vraag ik het ook aan jullie :wink:

Swift is een heel leuk toestel,
en ook heel erg crashbestendig als je goed taped,
het is niet echt een beginnerstoestel,
maar ik denk dat je met goede gascontrole een heel eind kan komen,
niet te langzaam maar ook niet te snel vliegen dan is het best vlotjes te leren

Is deze een beetje makkelijk af te bouwen.
ZIjn ze al voor gesneden (de gaten waar de servo's komen)
Zit bij de swift 2 een goede handleiding.
Want het zwaarte punt blijkt nogal een belangrijk punt te zijn.

Waar kan ik de swift het beste kopen bij rctechnics is hij relatief goedkoop. Alleen ik weet niet of het wel zo slim is de goedkope zender er bij te nemen. Vanwege de uitslagen etc. wat denk jij.

Ik las dat jij alleen borstelloos vliegt is dit ook voor een minder ervaren vlieger aan te raden.

Groetjes,

Ja hij is wel aardig makkelijk te bouwen zolang je de juiste materialen maar hebt,
in principe worden met de swift bij RCT alle benodigdheden meegeleverd,
maar uiteraard niet de lijm en glasvezelplakband...

De handleiding is zeer goed werkbaar, en ook staat daarop het zwaartepunt.
Dat werkt erg goed, en dan spreek ik uit ervaring, ik heb er nu 6 gebouwd.
Als tip kan ik je alleen maar meegeven dat ik de gaten van de servos veel
dieper heb uitgedremelt, tot bijna door de vleugel, daardoor kan je
de servoarmpjes boven de vleugel uit laten komen en zo ook de stuurstangen,
dat bespaart je bij een slechte landing een paar servos of tandwielen...

Borstelloos of borstel motoren, beginner of geen beginner maakt naar mijn mening geen moer uit...
met borstelloos heb je gewoon veel meer vermogen voor veel minder gewicht...

Dan het begrip beginner met borstelloos. De snelheid zit allemaal in je gasstick,
en als je beetje nadenkt als beginner, dan druk je hem gewoon niet helemaal open... Simpel :D
zodra je het gevoel hebt dat je de vleugel steeds meer beheerst, gaat het gas vanzelf wel open...

Tanx voor je reactie ja ik had op je andere post een filmpje gezien van de Swift 2 echt geweldig.

Het lijkt me een super leuk model om mee verder te gaan welke setup raad jij me aan te nemen.

(bij bijvoorbeeld RCT)

Ik heb nog niks ik heb alles met de easystar verkocht. maar dat was ook maar een 3 kanaals zendertje.
Want wat is een goede zender voor niet te veel knaken. bijvoobeeld deze

De setup die RCT aanbied inclusief electronica is wel een aardig goede keuze,
alleen als je je aankopen over 2 winkels verspreid, kan je nog wel wat goedkoper uitzijn.

Zoals bij RCT én UH...

alleen heb je bij UH kans dat er wat spulletjes in backorder staan en dat je even moet wachten,
maar als je geen haast hebt kan je dat aardig wat besparen wat je vervolgens weer kan uitgeven
aan bijvoorbeeld een zender...

UH welke site is dit :oops:
Ik heb er zeker geen haast mee.

maar wat is een goede aanrader voor zender ?

Is de swift mini evnetueel een optie

Acromaster zou an sich ook kunnen.. is geen gemene of geniepige kist, wil zeker goed 3D vliegen en kan op een veld formaat voetbalveld zeker goed gebruikt worden!

Maar deze is niet zo crash bestendig toch ?

En een swift 2 is een stuk goedkoper 3d vliegen is zeker geen must. Als ik maar ook rustig kan vliegen.

Groetjes

(quote werner klik HIER voor da filmpje).

Het enige wat ik nu nog wil weten is het volgende:

welke zender ik nu het best kan kopen moet ik toch voor bijv een mx12 gaan of is er ook een goedkopere oplossing ? :?:

En is dit een leuke setup

2x TP 9 grams servo's
1750KV Fietsbel met 6x4 gws prop
18A Himodel ESC
11.1V 1000Mah

Ik kan namelijk een swift 2 kopen met deze setup afgebouwd en wel

ja dat is erg leuk, ik denk dat dat wel wil gaan en dat je zelfs nog wel naar een 7x6 prop kan, maar dat is een kwestie van uitproberen...

ik zou dan sowiso deze props meebestellen:
6x4 7x4 7x6 8x4

wat is het voordeel van een grotere Prop meer vermogen (dus sneller)?¿?

groter = meer trekkracht
meer spoed = meer snelheid

voor 3d wil je dus een grote prop met een relatief kleine spoed..

even omhoog gooien.

een clublid belde mij net om te zeggen dat ie een yak55 flighflex had gekocht. Hij is nog beginnen en heeft nog lang zn brevet niet.

Hij wilde iets hebben waarmee hij thuis wat kon rondfladderen, en rustig vloog. Denk niet dat het met de flightflex gaat lukken, maar ga hem iig ermee helpen.

Nog tips om bij het bouwen in acht te nemen?

Back